اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات زنجان خبر داد

برگزاری مراسم اعتکاف در 60 مسجد استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مراسم اعتکاف در 60 مسجد استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم اعتکاف در 60 مسجد استان زنجان

حجت‌الاسلام دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایام‌البیض و سالروز میلاد امام علی(ع) توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان صورت گرفته است.

وی با اشاره به آیه قرآنی "ما به ابراهیم و اسماعیل دستور دادیم خانه خدا را آماده کنند برای آنهایی که حج به جا می‌آورند، معتکف می‌شوند و نماز اقامه می‌کنند"، خاطر نشان کرد: اهمیت اعتکاف در دین اسلام به حدی است که خداوند آن را با نماز و حج هم ردیف قرار داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مراسم اعتکاف به عنوان یکی از سنت‌های حسنه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: استقبال مردم در سال‌های گذشته از این مراسم بسیار خوب بوده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم در مساجد استان زنجان فراهم نشده است، ادامه داد: به همین دلیل مساجد ما پاسخگوی مردم و استقبال‌کنندگان از مراسم اعتکاف در استان زنجان نیست.

حجت‌الاسلام دشتکی با تاکید بر اینکه در نظام اسلام هر اقدام فرهنگی که صورت می‌گیرد با محوریت قرآن و اهل بیت است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال تلاش می‌کنیم زمینه و زیرساخت‌های لازم را برای حضور مردم در مراسم اعتکاف آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در استان زنجان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: اگر تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم افزایش پیدا کند، تعداد مساجد را نیز افزایش می‌دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به دعوت از شخصیت‌های علمی و اخلاقی در ایام اعتکاف به استان زنجان اشاره کرد و افزود: در کنار این مراسم ادعیه‌ها و مراسم‌های دیگری نیز برگزار می‌شود.

وی به برگزاری خیمه‌های معرفت در ایام اعتکاف در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این ایام انسان را از نظر معنوی به خداوند نزدیک‌تر می‌کند و مردم به‌ویژه جوانان باید از این لحظات استفاده کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول