اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

مذاکرات با 1+5 بر سر اصول ایران نیست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: به طور قطع مذاکرات آتی ایران با 1+5 بر سر اصول کشورمان به ویژه حق مسلم دست‌یابی به انرژی هسته‌ای نیست.

مذاکرات با 1+5 بر سر اصول ایران نیست

پرویز سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: طی یک دهه اخیر میان ایران و کشورهای غربی شرایط مختلفی حاکم بوده و گاه روابط دو طرف به سردی و گاهی به سمت تعامل دو جانبه پیش رفته است.

وی تصریح کرد: البته به دلیل رفتارهای غیر منطقی و غیر قانونی و زیاده‌خواهی برخی کشورهای غربی، اکثر این مدت میان دو طرف جوی متشنج حاکم بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا مذاکرات طولانی مدت ایران و غرب بر سر پرونده هسته‌ای کشورمان به نتیجه قطعی منجر نمی‌شود، گفت: علت اصلی زیاده‌خواهی غربی‌ها و عدم پذیرش حقوق مسلم کشورمان است.

سروری گفت: آنها می‌گویند که ما می‌دانیم ایران به دنبال سلاح اتمی نیست، اما باید دست از فعالیت‌های هسته‌ای هر چند صلح‌آمیز باشد، بردارد.

وی افزود: ما نیز در پاسخ تاکید داریم که براساس قانون، به معاهدات بین‌المللی و قوانین NPT عمل کرده و هرگز حقوق مسلم خود را فراموش نخواهیم کرد.

این نماینده مجلس افزود: بنابراین در چنین شرایطی طبیعی است که دو طرف در مذاکرات خود به نتیجه قطعی و مثبتی دست پیدا نکنند.

مذاکرات آتی با  1+5 چگونه پیش خواهد رفت؟

سروری در ادامه به مذاکرات آتی ایران با  1+5 اشاره کرد و گفت: طرف‌های غربی اگر می‌خواهند این مذاکرات نیز به سرنوشت گفت‌و‌گوهای قبلی دچار نشود، باید واقعیت را پذیرفته و درباره حقوق مسلم ایران چانه‌زنی نکنند.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع در این دور از گفت‌وگوها نیز مانند گذشته، دیپلمات‌های ایرانی درباره اصول ما مذاکره نکرده و تداوم برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در داخل خاک کشورمان جزو خطوط قرمز ما خواهد بود.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول