اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

راهبرد فشار به ایران در مذاکرات 1+5 بی‌نتیجه است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: راهبرد فشار به ایران در مذاکرات 1+5 بی‌نتیجه است.

راهبرد فشار به ایران در مذاکرات 1+5 بی‌نتیجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نصرت‌الله حیدری ظهر امروز در جمع شماری از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: اگر مذاکرات بغداد در قالب اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شکل بگیرد امکان رسیدن به توافق وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات آژانس، ایران حق فعالیت صلح آمیز هسته‌ای را دارد البته ایران باید در این زمینه تضمین‌های لازم را بدهد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی استراتژی جمهوری اسلامی ایران را برد ـ برد دانست و اظهار داشت: همکاری صمیمانه ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حد اعلی بود و غرب باید در مذاکرات بغداد به این حسن نیت ایران پاسخ مثبت دهد و گام اول لغو ظالمانه تحریم‌ها است.

حیدری با اهمیت دانستن مذاکرات بغداد گفت: امیدوار هستیم در مذاکرات بغداد موضوع هسته‌ای ایران برای همیشه مختومه شود و غربی‌ها با حسن نیت وارد گفت‌وگو شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی راهبرد فشار از سوی غرب در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را بی‌نتیجه دانست و گفت: غرب تنها در یک موضع احترام آمیز به حقوق هسته‌ای ایران می‌تواند به روند مذاکرات امیدوار باشد.

وی ادامه داد: این یعنی یک واقعگرایی در دیپلماسی و لازمه این واقع‌گرایی این است که طرفین احساس کنند که در یک فضای احترام‌آمیز متقابل و بر اساس منطق و مقررات آژانس و بر اساس یک مدل به توافق برسند که سود متقابل آنها را در نظر بگیرد و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران این مساله را در مذاکرات استانبول به طرف‌های غربی تفهیم کرد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: اگر کشورهای عضو 1+5 با یک نگاه مثبت و واقع بینانه در مذاکرات بغداد وارد عمل شوند به طور حتم ایران همچون استانبول گام موفقی را در عرصه بین‌الملل برخواهد داشت و بحث هسته‌ای ایران برای همیشه خاتمه خواهد یافت.

حیدری تصریح کرد: آنچه از مذاکرات استانبول مشهود بود علاقه طرف مقابل بر گفت‌وگو و همکاری بود و این موضوع مثبت تلقی می‌شود و ما به مذاکرات بغداد امیدوار هستیم.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول