اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

واقفان در عرصه حمایت از انرژی هسته‌ای ورود پیدا کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بر ضرورت ورود فعالان عرصه وقف به مسئله انرژی هسته‌ای و حمایت از دستاوردهای ارزشمند این موضوع تاکید کرد.

واقفان در عرصه حمایت از انرژی هسته‌ای ورود پیدا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری با بیان اینکه وقف مناسب‌ترین راهکار برای جاویدان کردن سرمایه‌های دنیوی است اظهار کرد: تنها راه باقی ماندن و جاویدان شدن توسط مال و ثروت دنیوی، وقف است چرا که در وقف با خدا معامله می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به موقوفات تاریخی موجود در استان قم که به بیش از هزار و 300 سال پیش برمی‌گردد عنوان کرد: فردی 500 سال پیش از دنیا رفته اما هنوز در جامعه حاضر بوده و در حال خدمت به مردم است، چون بخشی از اموال خود را وقف کرده و اینگونه خود را جاودان کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در طول تاریخ وقف راه درمان بیماری‌های اجتماعی و حمایت از آینده جامعه بوده است اعلام کرد: واقفان باید در عرصه حمایت از انرژی هسته‌ای ورود پیدا کنند تا با برنامه‌ریزی‌های متناسب راه سعادت و پیشرفت جامعه ایرانی اسلامی ما فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: ازدواج جوانان و تهیه دارو برای بیماران نیازمند، از جمله نیاتی است که در حال حاضر در اوقاف و امور خیریه استان قم نیازمند آن هستیم و واقفان خیراندیش می‌توانند با وقف بخشی از اموال خود در راستای کمک به ازدواج جوانان و تهیه داروی بیماران نیازمند، گامی بلند برای جاودان کردن خود بردارند.

شیری با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم در بین ملت‌های اسلامی افزود: شهر مقدس قم محل انتشار علوم اسلامی است و یکی از نیات مؤثر واقفان در مورد موقوفات، می‌تواند توسعه و گسترش علوم دینی باشد تا علاوه بر پاداش وقف از پاداش تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول