اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه مهدیشهر:

جنگ سخت فتح خرمشهر امروز در صحنه نرم پی‌گیری می‏شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر گفت: جنگ سخت فتح خرمشهر امروز در صحنه نبرد نرم پی‌گیری می‏شود.

جنگ سخت فتح خرمشهر امروز در صحنه نرم پی‌گیری می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، یحیی دین‏پرور پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در مهدیشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر ثمره وحدت و یک‏پارچگی، عزت، ایمان و خودباوری ملت عظیم‏الشأن ایران و مرهون فداکاری و ایثارگری‏های رزمندگان اسلام و شهدای گران‏قدر بود.

وی با بیان اینکه امسال سی‏امین سالگرد فتح خرمشهر است، گفت: سوم خرداد 1361 غیورمردان ایرانی با دلاوری، از خود گذشتگی و پیروز شدن در مقابل تهدیدات دشمنان بعثی برگ زرینی دیگری برای انقلاب اسلامی به یادگار گذاشتند.

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر افزود: شهر خرمشهر، در عملیات بیت‏المقدس در 575 روز با کشته و زخمی شدن 25 هزار نفر و 20 هزار اسیر، توانست صدام و حامیان وی را به عقب براند.

وی بیان داشت: صدام با نقشه‏ها و برنامه‏های متعددی که برای تصرف استان خوزستان کشیده بود، موفق نشد نقشه‏های شوم خود را در خرمشهر عملی کند.

دین‏پرور گفت: دشمن که به پیروزی خود ایمان داشت، به نیروهای ایرانی وعده داد که اگر خرمشهر را آزاد کنند، کلید بصره را به ایران بدهد و به همین دلیل، نیروهای زیادی به همراه کارشناسان نظامی از سراسر دنیا فراهم کرده بود و هیچ ارتشی تصور آزادی خرمشهر را نمی‏کرد.

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر افزود: بعد از آزادی خرمشهر، صدام متحیّر ماند و جلوه‏ای زیبا از پیروزی حق بر باطل و وعده نصرت بر استکبار جهانی به منصه ظهور رسید.

دین‏پرور افزود: اگر دیروز جنگ سخت مطرح بود و جوانان زیادی را از دست دادیم، نسل امروز با جنگ نرم مواجه بوده و اگر چه روش دشمن متفاوت است، ولی جوانان با مقاومت، ایثار و فداکاری خود روش مقابله جدیدی را در پیش گرفته و می‏جنگند تا پیروز شوند.

وی گفت: نسل جوان امروز با توکّل بر خدا و ایمان به شهادت، ولایت‏پذیری و گوش دادن به فرامین فرماندهان اصلی‏ترین عامل پیروزی بر دشمن هستند.

دین‏پرور خاطرنشان کرد: جوانان باید تلاش کنند تا بصیرت را در خود زنده نگه دارند و همیشه و در همه حال گوش به فرمان رهبری و ولی‏فقیه که فردی توانمند، بصیر و آگاه هستند، باشند.

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر افزود: بار دیگر با شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و فرمانده کل قوا تجدید میثاق می‏کنیم تا از دستاوردهای انقلاب اسلامی که ثمره خون شهداست تا پای جان حمایت کنیم.

دین‏پرور بیان داشت: فراخوانی و تجمع رزمندگان و بسیجیان در مسجد صاحب‏الزمان(عج) با سخنرانی سردار جوادیان، رژه موتوری و حضور در گلزار شهدا، افتتاح چندین پروژه بسیج و احداث پایگاه‏های اصناف و ایجاد پارک بسیج، برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه‏های هفته گرامیداشت سوم خرداد هستند.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول