اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین معاون عقیدتی - سیاسی سپاه:

فتح خرمشهر به مانند خیبر برگرفته از غیرت شیعیان علی(ع) بود

خبرگزاری فارس: جانشین عقیدتی، سیاسی ستاد کل سپاه پاسداران گفت: فتح خرمشهر در سوم خرداد به مانند فتح خیبر با غیرت و شجاعت شیعیان حضرت علی (ع) برای دفاع از ارزش‌ها به دست آمد.

فتح خرمشهر به مانند خیبر برگرفته از غیرت شیعیان علی(ع) بود

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام  حسن کوهستانی در همایش رزمندگان استان اردبیل که به مناسبت سوم خرداد در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: فتح خرمشهر با فتح خیبر به دست حضرت علی (ع) شباهت فراوانی دارد به طوری که در هر دو ظفر و پیروزی اسلام جلا و شوکتی واقعی پیدا کرد.

وی تصریح کرد: اگر حضرت علی (ع) فتح خیبر را برای اثبات حقانیت اسلام انجام داد رزمندگان دلیر ایران اسلامی نیز بعد از 14 قرن خرمشهر را برای اثبات حقانیت اسلام این بار در کشور ایران نشان دادند تا همه بدانند که این سرزمین فاتحان بسیار ارزشمندی دارد.

کوهستانی در ادامه خاطر نشان کرد: در فتح خرمشهر دشمن زبون ایران اسلامی برای همیشه به این حقیقت پی برد که هرگز نمی‌توان با این ملت درگیری فیزیکی و جنگ رودررو داشت چرا که غیرت اسلامی امت پیامبر (ص) دفع‌کننده تمام بلاها است.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: بعد از فتح خرمشهر بود که عملیات رزمندگان یکی پس از دیگری به نتیجه رسید و سرانجام جنگ که در اوایل روزهایش به کام صدام پیش می‌رفت این بار با برگشتن ورق به نام جمهوری اسلامی ایران و به کام این ملت به پیش رفت و پیروز واقعی ملت ایران بود.

وی جانبداری تمام کشورهای سرمایه‌دار غرب و شرق را در این جنگ نابرابر از صدام ملعون یادآور شد و بیان کرد: وعده و نصرت الهی به حدی درخشان و قابل وضوح است که عاقبت صدام می‌تواند بزرگ‌ترین عبرت ظالمانی باشد که دنیای مادی را میدان تاخت و تاز خود قرار داده‌اند.

جانشین عقیدتی، سیاسی ستاد کل سپاه ادامه داد: همه امروز می‌دانند که صدام ملعون با چه وضع فجیعی کشته شد در حالی که امروز ملت ایران در اوج عظمت و اقتدار قرار دارد و جنگ هشت ساله نیز برای آنها یک امتحان و آزمایش الهی بود که با استقامت این ملت نصرت الهی قرین شد.

به گزارش فارس،‌ در این مراسم که استاندار اردبیل نیز حضور داشت منتخب مردم اردبیل در مجلس نهم در سخنانی فرهنگ شهدا را فرهنگ مقاومت قرآن معرفی کرد و گفت:‌ همان گونه که ملت ایران در جنگ هشت ساله پیروز شدند قرآن کریم نیز از امت پیروزی سخن می‌گوید که با تحمل تمام مصائب و مشکلات به سرمنزل مقصود رسیدند.

مصطفی افضلی‌فرد افزود: جامعه ما امروز برای مقابله با هرگونه تهدید و استحاله فرهنگی به تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد نیاز دارد تا بتواند همچنان روی پای خود بایستد.

در پایان این مراسم از کتاب 426 صفحه‌ای دفاع مقدس با نام «خواب روی پوکه‌های داغ» اثر سید محمود مهدوی بیان خاطرات 140 شهید عملیات والفجر رونمایی شد.

همچنین به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر آیین غبارروبی مزار شهدا در شهرهای مختلف برگزار شد و اقشار مختلف مردم با حضور در مزار شهدا با تقدیم شاخه‌های گل و همچنین قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

در شهرستان کوثر نیز به مناسبت سوم خرداد گلزار شهدای این شهرستان غبارروبی و عطرافشانی شد و مسئولان و کارکنان ادارات شهرستان با آرمان والای شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند.

فرماندار کوثر در این مراسم گفت: وصیتنامه شهدا بهترین سرمایه و منبع راهنما و هدایت همه ما و نسل‌های آینده هستند.

سعدالله رئیس‌ساداتی افزود: اگر می‌خواهیم رهروی شهدا باشیم باید به وصیت آنها عمل کنیم و به یقین امروز به برکت خون شهدا گفتمانی جدید در جهان وجود دارد که برگرفته از اندیشه عدالت‌گستری و توجه به محرومان و استکبارستیزی است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول