اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط جهاد کشاورزی هرمزگان صورت گرفت

تقدیر از 9 جهادگر هرمزگانی فاتح خرمشهر

خبرگزاری فارس: به مناسبت سوم خرداد سالروز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر و هم‌چنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، از 9 نفر از فاتحان خرمشهر در استان هرمزگان تقدیر شد.

تقدیر از 9 جهادگر هرمزگانی فاتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان عصر چهارشنبه در جمع جهادگران سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: آزادسازی خرمشهر نماد عزت ایران و ذلت ارتش بعث عراق و کشورهای حامی آنها بود.

اسحاق دستگزین با اشاره به "وحدت و هماهنگی بین نیروهای سپاه، ارتش، نیروهای بسیجی آن دوران" افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی ما اتحاد بین نیروها بود و اعتقادات این ملت در جریان جنگ تحمیلی توانست در یک مسیر کاملاً ارزشی شایستگی‌های خود را به بهترین شکل به اثبات برساند.

وی از این روز به عنوان یکی از بارزترین جلوه‌های نصر الهی و یکی از مهم‌ترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و بیان داشت: در زمان آزادسازی خرمشهر نیروهای نظامی ایران با تجهیزات بسیار کم در مقابل نیروهای مجهز عراق قرار گرفته و با توکل به خداوند و در پناه امدادهای الهی موفق به فتح خرمشهر شدند و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.

دستگزین به نقش سازنده جهادگران اشاره کرد و افزود: جهاد سازندگی هم‌گام با نیروهای رزمی عمل کننده، با رشادت‌ها و ایثارگری‌های زیاد علاوه بر انجام اقدامات ضروری و پشتیبانی از نیروهای رزمی در حین عملیات اقدام به احداث جاده‌ای در دشت مشرف به منطقه عملیاتی کرد که این جاده در راستای هدایت ماشین‌آلات و تجهیزات نظامی به محورهای عملیات آزادسازی ارتفاعات الله‌اکبر در شمال سوسنگرد نقش ارزنده‌ای ایفا کرد.

وی اضافه کرد: هم‌چنین جهاد سازندگی اقدام به احداث چندین خاکریز مهم و مورد نیاز رزمندگان بر روی ارتفاعات مذکور کرد و بدین‌وسیله سنگرسازان بی‌سنگر، پیروزی‌ رزمندگان اسلام را در آن محورها تسریع بخشید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در ادامه به نقش سازنده جهادگران در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آنان با روحیه ایثار و خودباوری، وحدت و هم‌دلی در برابر زورگویی و باج‌خواهی دشمن ایستادگی و عزت و استقلال ایران اسلامی را حفظ کردند و در این میان نقش فعال و ارزنده جهادگران مخلص و سنگرسازان بی‌سنگر که طلایه‌دار پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ در دوران دفاع مقدس بودند را نمی‌توان نادیده گرفت.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول