اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

همایش شعر افلاکیان در خمین برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر همایش شعر و خاطره افلاکیان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین در شهر امام(ره) برگزار شد.

همایش شعر افلاکیان در خمین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نماینده مردم خمین در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: ایمان، اخلاص و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه عامل اصلی پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.

ابراهیم رضایی افزود: ایستادگی رزمندگان اسلام در برابر دشمن در هشت سال دفاع مقدس مثا‌ل‌زدنی بود و همین مسئله موجب پیروزی آنان در عملیات‌های مختلف شد.

وی تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر آزادی شرف و عزت و غیرت‌مردان سرزمینی است که برای عزت خود جان‌ها را در سبد اخلاص گذاشته و دست خالی در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادند.

نماینده مردم خمین در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فتح خرمشهر را یکی از الطاف الهی دانست و بیان کرد: آزادسازی خرمشهر برگ زرینی در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس کشور است که باید به طور کامل و دقیق به جوانان و نسل آینده بازگو شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین نیز گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر برای آزادسازی خاک نبود، بلکه تلاش برای آزاد زیستن و با غیرت زیستن بود.

حجت‌الله فدایی افزود: دشمن همواره به دنبال این بود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرمشهر را به تصرف درآورده و از آنجا به سایر شهرهای کشور دست‌اندازی کند، بنابراین تمام امکانات و تجهیزات خود را به کار بست تا بتواند این شهر را به تصرف خود درآورد، اما رزمندگان اسلام با تکیه بر ایمان و توکل بر خدا دست خالی در برابر آنان مقاومت کرده و به پیروزی رسیدند.

گفتنی است در این همایش که با همکاری و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بسیج هنرمندان و انجمن ادبی روح‌الله خمین برگزار شد، 10 نفر از شاعران برگزیده خمین آخرین اشعار خود پیرامون دفاع مقدس را قرائت کردند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول