اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه قم:

فتح خرمشهر روز درخشندگی قهرمانی در ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه قم گفت: سوم خرداد روز قهرمانی و روز درخشندگی جوانان این مرز و بوم در مقابله با دشمنان و اجانب در تاریخ پرافتخار ایران به ثبت رسیده است.

فتح خرمشهر روز درخشندگی قهرمانی در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد بهشتی عصر امروز در جمع قهرمانان و برترین‌های ورزش دانشجویی دانشگاه قم تصریح کرد: سوم خرداد برای همیشه در ذهن مردم و تاریخ کشورمان جاودانه خواهد ماند زیرا روزی بود که مردم ایران سرود قهرمانی سر دادند.

وی در ادامه سخنان خود شهدا را الگوی قهرمانی برای نسل امروز جامعه به خصوص قهرمانان ورزشکار عنوان کرد و بیان کرد: اسلام دین قهرمان پروری است اما باید قهرمانی را از نظر اخلاق و معنا توسعه و گسترش بدهیم.

رئیس دانشگاه قم بیان کرد: امروز جوانان جامعه ما هم مردان و هم بانوان باید در میدان رزم، مبارزه و جهاد، علم‌آموزی و مهم‌تر از همه آنها در عفت و تقوا قهرمان واقعی باشند تا این انقلاب که حاصل خون شهداست، همچنان استوار بماند.

وی نقش زنان را در پرورش کمالات در جامعه بسیار پررنگ دانست و بیان کرد: زنان جامعه اسلامی ما نیز می‌توانند در عرصه کمالات درخشیده و قهرمانان جامعه لقب بگیرند زیرا زن نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری شخصیت افراد مختلف جامعه دارد.

بهشتی اضافه کرد: ورزشکاران و قهرمانان ما باید بدانند که در کنار موفقیت در میدان ورزش و جدال با حریفان خود، در عرصه ترویج فرهنگ در ورزش و توأم کردن ورزش با اخلاق و معنویات و باورهای دینی نیز باید کوشا باشند.

وی با اشاره به تأسی قهرمانان ورزشکار کشورمان از خداوند بزرگ و ائمه اطهار تصریح کرد: وقتی می‌بینیم که در میادین مهم و حساس جهانی ورزشکاران ما برای موفقیت به خداوند متعال و ائمه اطهار توسل می‌جویند و سجده شکر بر جا می‌آورند، به خود می‌بالیم.

آیین تجلیل از برترین‌های ورزشی دانشگاه قم با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان ورزشکار این دانشگاه که در میادین مختلف اعم از رقابت‌های درون دانشگاهی، درون استانی، بین دانشگاهی و المپیادهای ورزش دانشجویی کشور موفق به کسب مقام و افتخار برای ورزش دانشجویی دانشگاه قم شده‌اند، با حضور رئیس دانشگاه قم و برخی معاونین این دانشگاه برگزار شد و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از آنها قدردانی به عمل آمد.

تربیت بدنی دانشگاه قم در سال گذشته موفق به معرفی بیش از 100 قهرمان ورزشکار از بین اساتید، کارکنان و دانشجویان خود در میادین مختلف و رشته‌هایی نظیر بسکتبال، فوتبال، فوتسال، تکواندو، کاراته، هندبال، بدمینتون، تنیس روی میز، کشتی و دو و میدانی شد، ضمن اینکه کارکنان موفق این دانشگاه در المپیاد ورزشی کارکنان دولت در استان قم تجلیل شدند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول