اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسلامشهر:

آزادی خرمشهر نقطه عطف جنگ ایران و عراق بود

خبرگزاری فارس: ‌فرماندار اسلامشهر گفت: عملیات فتح‌المبین و آزادی خرمشهر، نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق بود.

آزادی خرمشهر نقطه عطف جنگ ایران و عراق بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، غلامحسین آرام فرماندار اسلامشهر بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های این شهرستان، اظهار داشت: عملیات فتح المبین و آزادی خرمشهر، نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق بود، که تمام معادلات نظامی دشمنان این مرز و بوم را برهم زد.

آرام افزود: رزمندگان اسلام و بسیجیان دریا دل، توانستند در عملیات آزادسازی خرمشهر، با نیروی ایمان، توکل برخدا و با اخلاص و از خود گذشتگی، دژهای مستحکم و غیر قابل نفوذ متجاوزان به میهن اسلامیمان را در هم بشکنند و دشمن را  وادار به شکست کنند.

روابط عمومی، حساس‌ترین پست در ادارات است

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های ادارات اسلامشهر بیان داشت: حساس‌ترین  و مهم‌ترین پست و مسئولیت در ادارات، روابط عمومی می‌باشد که به عنوان پلی میان مردم و مسئولان اداره ایفای نقش می‌کند، اگر اخبار و اطلاعات صحیح و در اسرع وقت ازسوی روابط عمومی اطلاع‌رسانی شود، می‌توان ‌مانع از بروز بسیاری از تنش‌ها و شایعات شد.

آرام افزود: بهترین وسیله ارتباطی مردم با دستگاه‌های اداری، روابط عمومی بوده و اگر اطلاع رسانی دقیق و صحیح باشد و مردم از عملکرد دستگاه‌ها مطلع باشند، دیدگاه و نگرش مردم نسبت به تشکیلات اداری اصلاح و بهتر خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه در شهرستان اسلامشهر که نشریه محلی وجود ندارد و صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران هم متاسفانه در سطح استان تهران عملکرد خوبی نداشته و در طی 24 ساعت شبانه روز کمتر از 5 دقیقه به اخبار شهرستان‌ها اختصاص داده و اطلاع‌رسانی ضعیفی در این شهرستان وجود دارد‌.

الگو و مدل انقلاب اسلامی، مدل مقاومت است

در ادامه این نشست مرتضی سبحانی‌پور معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان اسلامشهر نیز طی سخنانی اظهار داشت: الگو و مدل انقلاب اسلامی ایران، در تمامی عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... مدل و الگوی مقاومت است و ما با همین الگو تاکنون انقلاب اسلامی را به پیشرفت رسانده‌ایم.

وی افزود: همان طور که مقاومت فرهنگی راهگشای پیشبرد امورات سیاسی و... است باید مدل و دستورات الهی در رأس الگوهای ما باشد و انقلاب اسلامی در راستای فرامین الهی حرکت کند.

سبحانی‌پور تصریح کرد: نقش روابط عمومی‌ها در جامعه نقش آگاهی بخش و ایجاد حرکت در ادارات بوده و ایجاد نقش حرکت به سوی تولید ملی در حال حاضر به عنوان اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین نقش روابط عمومی‌ها است.

وی افزود: روابط عمومی‌ها بازوهای پرتوان ادارات در ارائه عملکرد و اقدامات  دستگاه‌ها و بیان نقاط ضعف و قوت اداره و دستگاه محل خدمت و تلاش برای رفع آنها محسوب می‌شوند و از جایگاه والایی برخوردار بوده و حتی به عنوان مشاور رئیس نیز باید ایفای نقش کنند.

قابل تأمل است که نخستین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های ادارات شهرستان اسلامشهر، در حالی امروز برگزار شد که روز 27 اردیبهشت که به نام روز ارتباطات و روابط عمومی در تقویم کشور معرفی شده است، هیچ اقدامی از سوی مسئولان ارگان‌ها و ادارات برای دست‌اندرکاران روابط عمومی انجام نشد و به بهانه نبود اعتبارات حتی تشکر و قدردانی ساده‌ای نیز از سوی مدیران به عمل نیامد.

چگونه می‌توان در اداراتی که مسئولان و مدیران ارشد آنها، دیدگاه روابط عمومی نداشته و حتی بعضا نیز اعتقادی به جایگاه و پست روابط عمومی ندارند، فرد و یا افرادی به عنوان دست‌اندرکار و نیروی روابط عمومی انجام وظیفه کنند.

مسئولان باید بدانند که در عصر کنونی که به نام عصر ارتباطات از آن یاد می‌شود، وظیفه روابط عمومی تنها نصب بنر به مناسبت های مختلف در اداره نیست، بلکه روابط عمومی باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشند و همسطح با مدیران ارشد سازمان‌ها دیده شوند.

ادارات و سازمان‌هایی موفق محسوب می‌شوند که مدیران آنها به خوبی از توانمندی‌های روابط عمومی مطلع شده و حمایت‌های لازم و امکانات و تجهیزات مورد نیاز روابط عمومی‌ها را تامین کنند، باید برای اطلاع رسانی و ارائه عملکرد نهادها اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا روابط عمومی‌ها بدون دغدغه و پرداختن به مسائل مالی به نحو احسن به ایفای نقش بپردازند.

یکی از مهم‌ترین مسائل مبتلا در ادارات نبود چارت سازمانی مشخصی برای روابط عمومی می‌باشد و متاسفانه نیروی فعال در روابط عمومی باید در چندین مسئولیت و پست دیگر در ادارات، اعم از مسئول دفتر رئیس، مسئول اداری، مسئول بایگانی و ... باید مشغول باشند و در نهایت در صورت به وجود آمدن فرصتی به امور روابط عمومی بپردازند.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول