اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دوران دفاع مقدس:

آزاد‌سازی خرمشهر استراتژی‌ دشمنان را تغییر داد

خبرگزاری فارس: یک رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: با آزادسازی خرمشهر افکار عمومی جهان، استراتژی‌ها و اهداف دشمنان تغییر کرد.

آزاد‌سازی خرمشهر استراتژی‌ دشمنان را تغییر داد

سعید ثاقبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: سوم خرداد به عنوان سالروز فتح خرمشهر یکی از موثرترین و کارآمدترین عملیات دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از انجام عملیات بیت‌المقدس جهان دیدگاه دیگری نسبت به ایران داشت، افزود: تنها کشور پیروز جنگ قبل از انجام این عملیات عراق بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به انجام عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس در سه مرحله تصریح کرد: هر سه مرحله این عملیات با دقت و ویژگی‌های خاصی دنبال می‌شد که در نتیجه فداکاری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان معادلات دشمن برای ادامه جنگ علیه ایران با انجام این عملیات غرورآفرین برهم خورد.

وی با بیان اینکه بعد از آزادسازی خرمشهر افکار عمومی جهان، استراتژی‌ها و اهداف دشمنان تغییر کرد، افزود: این عملیات که با هماهنگی سپاه، بسیج و ارتش صورت گرفت و موجب ناامیدی دشمن برای ادامه جنگ شد.

ثاقبی ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس موجب شکست همه جانبه برنامه‌های دفاعی، نظامی و استراتژیک رژیم بعثی عراق شده و یگان‌های سر تا پا مسلح عراق را از پای درآورد.

وی با اشاره به استحکامات دشمن در منطقه خرمشهر تصریح کرد: لطف خدا و اراده رزمندگان اسلام موجب شد تا در کمال ناباوری دشمنان و استکبار رزمندگان اسلام وارد خرمشهر شده و این نقطه استراتژیک را از چنگال دشمن بیرون آورند.

فرمانده دوران دفاع مقدس به اسارت‌گرفتن 19 هزار اسیر عراقی را حاصل و ثمره این عملیات عنوان کرد و افزود: اگر اراده و ایمان قوی رزمندگان اسلام نبود این پیروزی در تاریخ جنگ رقم نمی‌خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتمام عملیات بیت‌المقدس پس از 25 روز مجاهدت و شهادت تصریح کرد: شهید همت پس از آزادسازی خرمشهر و شور شعف رزمندگان اسلام سجده شکر به جا آورد و همه رزمندگان با تبعیت از این شهید سجده شکر برجای آوردند.

ثاقبی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر در تنگناهای دوران دفاع مقدس فتح‌الفتوح بزرگی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: آینده روند جنگ با این عملیات تغییر کرده و روند دشمن در مقابله با ایران به کلی عوض و به نفع ایران تمام شد.

وی با اشاره به ترس دشمن از پیروزی‌های غرورآفرین دیگر ایران در عرصه دوران دفاع مقدس، آتش‌بس را تنها چاره استکبار عنوان کرد و افزود: اما رزمندگان با شجاعت و ایمان به پیروزی عرصه‌های دوران دفاع مقدس را پس از این عملیات نیز به خوبی انجام داده و گنجینه با ارزشی را تقدیم مردم کردند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول