اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار میناب:

آزادی خرمشهر طلایی‌ترین روز دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار میناب گفت: آزادی خرمشهر طلایی‌ترین و بزرگ‌ترین روز دفاع مقدس است و هیچگاه نباید آن را فراموش کرد.

آزادی خرمشهر طلایی‌ترین روز دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، علی اسلامی‌ در نشست هماهنگی مراسمات سالروز فتح خرمشهر، ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد با بیان اینکه سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر تجلی ایثار و مقاومت مردم غیور ایران است، اظهار داشت: از این رو باید حماسه سوم خرداد، به صورت مردمی گرامی داشته شود.

وی از آزادسازی خرمشهر به عنوان قله تمام عملیات‌های دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: برای حفظ ارزش‌ها، رشادت‌ها و نیز آثار مقدس این دوران و انتقال آنها به نسل‌های آینده تمام تلاش‌ها صورت پذیرد.

معاون فرماندار میناب آزادسازی خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس دانست و افزود: عظمت این رویداد تاریخی بر همگان مشخص است و دشمنان نیز باید از این حماسه تاریخی درس بگیرند.

اسلامی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس همه به دنبال یک هدف بودند و آن پیروزی ملت بود و امروز باید حرکت رزمندگان برای همه درس عبرتی باشد.

این مسئول با بیان اینکه حوزه‌های مختلف اجتماعی نیازمند وحدت و یکپارچگی است از ادارات و نهادهای فرهنگی خواست تا که در این روز برنامه‌های فرهنگی مناسبی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار کنند.

وی ضمن اشاره به 14 خرداد و سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد باید با مشارکت اقشار مختلف مردم، مسئولان و نهادها باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

اسلامی همچنین بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام راحل (ره) و شناساندن هر چه بیشتر شخصیت والای بنیانگذار جمهوری اسلامی به نسل جوان تاکید کرد.

معاون فرماندار میناب بیان داشت: در واقع پیروزی انقلاب اسلامی در سایه رهبری پیامبرگونه حضرت امام (ره) محقق شد.

اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) با خلوص نیت، ایثار و فداکاری به جهانیان ثابت کرد که می‌توان در مقابل قدرت‌های استکباری ایستادگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌ها و مستکبران نشأت گرفته از شجاعت امام و نیروی ایمان آنان است.

این مسئول اضافه کرد: پیشرفت‌های کنونی ایران اسلامی در همه عرصه‌ها نتیجه درس خودباوری و اتکا به خویشتن است که امام خمینی (ره) آن را به ملت آموخت.

اسلامی افزود:‌ امنیت، آسایش و رفاه امروز کشور مرهون زحمات و تلاش‌های حضرت امام (ره) است.

معاون فرماندار میناب در ادامه افزود: امروز اندیشه امام خمینی (ره) به عنوان الگویی برای همه ملت‌های آزادی‌خواه و ظلم ستیز عالم تبدیل شده است.

معاون فرماندار میناب از قیام خونین 15 خرداد به عنوان نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور یاد کرد و متذکر شد: قیام 15 خرداد یادگاری از پیوند معنوی توده‌های عظیم مردم در کشور است.

وی با بیان اینکه در این روز انسان‌هایی بزرگ به دنبال آرمان الهی و در مقابله با ظلم و ستم حرکت کردند، اذعان داشت: 15 خرداد، روز قیام خونین مردمی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان نبرد آمدند تا طومار طاغوتیان را برای همیشه تاریخ از کشور برچینند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول