اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

دورقی: فتح خرمشهر پایان نگاه سخت‌افزاری به جمهوری اسلامی بود

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان گفت: فتح خرمشهر پایان نگاه سخت‌افزاری و آغاز نگاه نرم‌افزاری به جمهوری اسلامی بود.

دورقی: فتح خرمشهر پایان نگاه سخت‌افزاری به جمهوری اسلامی بود

لطف‌الله دورقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: سوم خردادی‌ها همیشه زنده‌اند و ما فقط با تجلیل‌های سالانه بر زنده نگهداشتن اندیشه این رویداد سترگ تأکید می‌کنیم.

وی افزود: سوم خرداد و فتح خرمشهر الگویی جاودانه برای ملت ما تا همیشه دوران است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان با اشاره به اینکه دشمنان نظام با مشاهده ضعف و زبونی خود در برابر عظمت و قدرت دفاعی بسیج لاجرم به جنگ نرم روی آوردند، تصریح کرد: فتح خرمشهر پایان نگاه سخت‌افزاری و آغاز نگاه نرم‌افزاری به جمهوری اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه با آغاز جنگ نرم در واقع دشمن به خانه‌های ما نفوذ کرده است، خاطر نشان کرد: باید عملیات‌های دیگری را در جبهه فرهنگی با طرح اندیشه‌های ناب برای مقابله با این هجمه گسترده آغاز کنیم.

دورقی خرمشهر را نمادی از مقاومت دانست که همه ایرانیان به آن می‌بالند و اضافه کرد: خرمشهر فرهنگ‌نامه مقاومت، ایثار، دلیری، شهامت، عشق و ایمان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه خرمشهر شهری است به وسعت تمام ایران، خاطرنشان کرد: اگر امروز در هر شهر و روستا به گلزار شهیدان گذر کنیم و تاریخ نقش بسته بر سنگرها را مرور کنیم، خواهیم دید که مجموعه شهیدان سوم خرداد 1360 الگویی کوچک از ملت مقاوم ایران است که همچون سپهری پرستاره می‌درخشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان تصریح کرد: شادی‌های به یاد ماندنی خودجوش و سراسری پس از آزادسازی خرمشهر نیز برگ دیگری از این حماسه ملی بود و نشان داد که مردم سراسر بلاد ایران اعم از آن‌که هرگز خرمشهر را به چشم دیده باشند یا نه چگونه از شنیدن خبر این پیروزی ساعت‌ها به دست افشانی و پایکوبی پرداختند و هزیمت دشمن اشغالگر را از خاک میهن جشن گرفتند.

وی در پایان با بیان اینکه باید یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را گرامی ‌داشت، گفت: سوم خرداد یک حماسه ملی بود و فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه‌ها محقق شد.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول