اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

انقلاب اسلامی مدیون احادیث امام باقر (ع) است

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: مردم ایران با بهره‌گیری از علوم و احادیث امام محمد باقر (ع) توانستند به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برسند.

انقلاب اسلامی مدیون احادیث امام باقر (ع) است

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: استقامت و پایداری مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس نشأت گرفته از علوم و احادیث امام محمد باقر (ع) است که این علوم با روش مناسب به دست شیعیان رسیده است.

وی با بیان اینکه امام محمد باقر (ع) در ترویج معارف دینی، علم‌آموزی و بصیرت‌دهی در جامعه نقش فراوان داشته است، تأکید کرد: معارف دینی و احکام اسلامی بسیاری که اکنون در جامعه است برگرفته از امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) است که اهل سنت و شیعه از این علم برای اجرای احکام اسلامی بهره می‌گیرند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: دانشجویان و طلبه‌های حوزه علمیه با بهره‌گیری از علوم و احادیث امام محمد باقر (ع) می‌توانند در کسب علوم دینی بسیار موفق باشند.

عباسی بیان کرد: اهل شیعه و سنی در بهره‌گیری از احکام دینی مدیون امام محمد باقر (ع) هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ظرفیت علوم امام محمد باقر (ع) بسیار است، ابراز کرد: افراد جامعه با بهره‌گیری بیشتر از این علوم باز هم بهره مناسبی نمی‌برند چرا که علوم آن امام بزرگوار گنجینه بسیار عظیمی است و بر این اساس باید اقشار مختلف جامعه برای بهره‌گیری مناسب از این علوم تلاش کنند.

انسان‌سازی از اهداف بزرگ رسالت امام باقر (ع) بود

عباسی گفت: انسان‌سازی و تبلیغ اسلام از اهداف بزرگ رسالت امام محمد باقر (ع) بود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین بیان کرد: کشورهای بیداری اسلامی همانند ایران با بهره‌مندی از علوم و احادیث امام محمد باقر (ع) خواستار انقلاب اسلامی هستند و برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.

عباسی ادامه داد: امام محمد باقر (ع) معروف به باقر بودند که در لغت به معنی شکافنده و نوآوری علم و این معنا نشان‌دهنده علم زیاد ایشان است.

وی اظهار کرد: صبر و شکیبایی، اخلاق نیکو، اخلاص در بندگی، خداشناسی، شناخت صفات خداوند از جمله ویژگی‌های امام محمد باقر (ع) است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: امام محمد باقر (ع) از اختلاف بین بنی‌امیه برای ترویج معارف و حقایق دینی استفاده مطلوب کرد و از این فرصت به علم‌آموزی و ترویج معرفت، بصیرت و آگاهی‌دهی به جامعه استفاده کرد.

این مقام مسئول ابراز کرد: با استفاده از علوم دینی امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) مراجع تقلید اسلام توانستند رساله‌های عملی خود را بنویسند و اقشار مختلف مسلمان جامعه با عمل کردن به این رساله و تقلید از مراجع تقلید به احکام دینی خود عمل ‌کنند.

اقشار مختلف جامعه در کسب علم مصمم‌تر باشند

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) رسالت خود را با خواندن آغاز کرد، یادآور شد: اهل بیت (ع) مفسر قرآن‌ هستند و در نخستین سوره‌ به نام علق که به پیامبر اکرم (ص) نازل شده، خداوند مسلمانان را به علم‌آموزی تشویق کرده است، بر این اساس باید همه اقشار جامعه با تلاش بیشتر برای کسب علم مصمم‌تر باشند.

عباسی اظهار کرد: امام محمد باقر (ع) در کربلا حضور داشتند و در آن زمان کودک چهار ساله بودند و بسیاری از سختی‌های کربلا را با صبر و بردباری تحمل کردند که معرفت و بصیرت الهی و دینی این امام بزرگوار بیان‌کننده آیات قرآن کریم است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین در پایان افزود: ولادت امام محمد باقر (ع) با فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس مصادف شده است و به این روز عزیز شکوه بیشتری داده است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول