اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد اردهال

مراسم سالروز شهادت فرزند امام باقر(ع) برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با 27 جمادی الثانی سالروز شهادت «علی‌بن محمد باقر»، مراسم سالروز شهادت ایشان و یادواره 150 شهید منطقه اردهال با سخنرانی حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی برگزار می‌شود.

مراسم سالروز شهادت فرزند امام باقر(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، 27 جمادی الثانی یادآور سالروز شهادت امامزاده علی بن محمد باقر(ع) به همراه یاران وفادارش است که همانند جد بزرگوارش حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام غریبانه به شهادت رسید.

به همین منظور مراسم سالروز شهادت امامزاده سلطانعلی(ع) و یادواره 150 شهید منطقه اردهال با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولین لشکری و کشوری برگزار می‌شود.

در مراسم بزرگداشت شهادت امامزاده علی‌بن محمد باقر(ع)، حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی سخنرانی می‌کند و صابر خراسانی در مصیبت شهادت ایشان به شعرخوانی می‌پردازد.

مراسم سالروز شهادت این امامزاده بزرگوار روز شنبه 30 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 10 تا 13 در مشهد اردهال کاشان برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش،‌ امامزاده سلطانعلی فرزند بلافصل امام محمد باقر علیه‌السلام  در سال 113 هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایت‌مدار فین و کاشان از طرف امام معصوم (پدر خود) به آن منطقه رفتند و به مدت 3 سال به راهنمایی و ارشاد مردم پرداخت.

وی در حالی که نیابت امام را از سوی دو امام زمان خود بر عهده داشت، با لشکرکشی حکام منطقه روبه‌رو شد، پس از 3 روز مبارزه در سرزمین اردهال به همراه یارانش همچون جد مظلومش حضرت امام حسین علیه‌السلام با لب تشنه، سر از بدنش جدا می‌شود.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول