اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

امام محمد‌باقر(ع) اسلام ناب را در جامعه پیاده کرد

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امام محمدباقر(ع) با توجه به شرایط و موقعیت به پیاده‌سازی اسلام ناب در جامعه پرداخت.

امام محمد‌باقر(ع) اسلام ناب را در جامعه پیاده کرد
حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: دوران امامت این امام همام با جنگ بین بنی‌عباس و بنی‌امیه مصادف شد و پیشوای پنجم شیعیان از این فرصت نهایت استفاده را کرد و به بیان احکام و تقویت مذهب شیعه پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: امام محمدباقر(ع) دوران سختی را پشت سرگذاشت چرا که این امام بزرگوار به صورت مکرر به شام تبعید می‌شد ولی اواخر عمر امام بزرگوار دوران خوبی برای فعالیت بود.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به نام‌گذاری لقب باقر در مدح این امام بزرگوار گفت: باقر به معنای شکافنده علم و اسرار عالم وجود است و پیش از امام محمدباقر(ع) ائمه دوران سخت و خفقان را سپری کرد.
وی عنوان کرد: در دوران این امام همام میدان علمی برای فعالیت گشوده شد و مسائل پنهان و ناگفته‌ها را بیان کرد.
عظیمی ادامه داد: امام محمدباقر(ع) در زمینه عقاید شیعه و زنده نگاه داشتن مکتب اهل بیت عصمت و طهارت فعالیت کرد و با برگزاری جلساتی به پیاده‌سازی اهداف خود در زمینه اسلام ناب پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار مبارزات فراوانی با صوفیه داشت و به محکومیت آنها پرداخت تا نتوانند مکتب خلاف خود را گسترش دهند.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اصول شرعی موجود در دین گفت: برگزاری مناظرات و جلسات علمی یکی از سنت‌های شرعی بود که در دوران امامان ما شاخص بود.
وی تصریح کرد: امام محمدباقر(ع) با افکار انحرافی که در جامعه در حال رواج بود به مبارزه پرداخت و امروز می‌توانیم علم این امام را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و بدانیم که اگر اطلاعات و معلومات لازم در زمینه دین خود نداشته باشیم امکان دارد از مسیر حق خارج و گرفتار باطل شویم.
عظیمی تاکید کرد: جوانان باید توجه کنند مکاتبی مانند شیطان‌پرستی و عرفان‌های کاذب به دلیل کم‌اطلاعی از مکتب شیعه ترویج پیدا کرده و بنابراین باید با تاسی به امام باقر(ع) اطلاعات کافی از دین خود به دست آوریم.
وی با اشاره به اقدامات این امام بزرگوار گفت: این امام بزرگوار جلساتی در زمینه بیداری اسلامی و مسائل سیاسی برگزار کرد و این امر یکی از دلایلی است که مردم در برابر بنی‌امیه قیام کردند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول