اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

علم قرآنی امام باقر(ع) مایه مباهات بشر است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه علم قرآنی و آسمانی امام محمدباقر(ع) مایه مباهات بشریت است، گفت: علم قرآنی دربردارنده بصیرت، معرفت، عبودیت، عطوفت و مدنیت است.

علم قرآنی امام باقر(ع) مایه مباهات بشر است
حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: وجود برگزیدگان الهی در بین اعصار و حتی در دوران کنونی وجود بقیه‌الله اعظم به عنوان یکی از الطاف الهی بوده و ایشان به عنوان خزینه‌‌های الهی و حاملان علوم انسانی هستند.
وی عنوان کرد: این امام همام اسرار الهی که در بوته‌ای از اجمال قرار گرفته بود را به طور تفصیلی با تشکیل شبکه علمی تبیین و زمینه پیشرفت و توسعه علوم اسلامی راه فراهم کرد.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امام محمدباقر(ع) فرصت‌شناسی را مغتنم شمرد و از درگیری سلطنت‌طلبانه بنی امیه و بنی عباس بهترین استفاده علمی را در راه ترویج مکتب اسلام و رساندن پیام قرآن به خلق‌الله و جامعه انجام داد.
وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های پیشوای پنجم شیعیان گفت: امام محمدباقر(ع) از جمله عزیزانی است که در حادثه کربلا حضور داشت و بیانات امام فراز به فراز حکایت از غربت و مظلومیت اسرا پس از شهادت اباعبدالله الحسین(ع) دارد.
رضوی‌مهر با بیان اینکه علم قرآنی و آسمانی امام محمدباقر(ع) مایه مباهات بشریت است، گفت: علم قرآنی دربردارنده بصیرت، معرفت، عبودیت، عطوفت و مدنیت است و شاگردان امام باقر(ع) افرادی متخصص در زمینه رشته‌های تفسیر، کلام، عقاید، فقه آل محمد، علوم سیاست و علوم اجتماعی بودند.
وی بیان کرد: استمرار سنت حفظ حدیث و استمرار پیام اجداد طاهرین از جمله فعالیت‌های این امام بزرگوار بود تا اجازه ندهد دشمنان و خفاشان تاریک‌پرست به امحای روایات و احادیث اهل بیت(ع) بپردازند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این امام بزرگوار به حق به عنوان یک سردار و رهبر در مرزبانی از مکتب تشیع جانفشانی کرد و زمانی ‌که دشمنان احساس خطر کردند، حذف این امام از صحنه امت اسلام را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دادند.
وی عنوان کرد: اگر چه امت اسلام به طور ظاهری امام باقر را از دست داد، ولی امروز پس از گذشت قرن‌ها هنوز علوم، راه و هدف این امام در میان دوستداران اهل بیت(ع) زنده است.
رضوی‌مهر با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های پیشوای پنجم شیعیان گفت: امام محمدباقر(ع) توصیه‌های اخلاقی فردی و اجتماعی داشت و عبادت را پر رمز و رازترین پدیده برای ارتباط با بندگان با پروردگار می‌دانست و بهترین حالت مومن را در سجده‌های طولانی معرفی کرد.
وی بیان اینکه رشته‌های تخصصی علوم توسط این امام رواج پیدا کرده بود، گفت: این امام بزرگوار این امر را پیگیری می‌کرد که شاگردان فراوانی در زمینه‌های علوم پرورش دهد تا زمینه‌های علوم اسلامی به صورت تخصصی در جامعه فراگیر شود و دشمنان نتوانند از منفذی وارد شوند و به عقیده جامعه اسلامی ضربه، ضرر و زیان برسانند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: پیشوای پنجم شیعیان اتحاد، انسجام، برادری و برابری را از سفارشات اکید خود در بین امت قرار داد و لحظات تهجد و شب زنده‌داری را بهترین حالات معرفی کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول