اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه مینوشهر:

امام باقر بنی‌امیه را با مناظرات پاسخ می‌داد

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه مینوشهر گفت: امام باقر (ع) قدرت حاکمه بنی‌امیه را با مناظرات پاسخ می‌داد.

امام باقر بنی‌امیه را با مناظرات پاسخ می‌داد
حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان به‌مناسبت سالروز ولادت امام محمدباقر (ع) پنجمین امام شیعیان چنین اظهار داشت: حضرت امام محمد باقر (ع) در سال 57 هجری قمری در مدینه متولد شد.
وی افزود: پدر بزرگوارش امام سجاد (ع) و مادر والامقامش ام عبدالله است.
خطیب جمعه مینوشهر با بیان اینکه وی اولین شخصی است که نسب پدر و مادرش به حضرت فاطمه زهرا (س) می‌رسد تصریح کرد: پیشوایی امام باقر (ع) از صدر اسلام روشن و مسلم بود و نص بر امامت آن امام همراه با تعاریف رسول خدا، فراوان به ما رسیده است.
وی اضافه کرد: از آن امام معجزات و کرامات بسیار و نیز امور غریبه فراوانی در کتب معتبر ثبت شده و جن و ملائکه و حتی جبرئیل خدمت او می‌رسیده‌اند.
عادل‌پور در خصوص فضائل اخلاقی آن حضرت چنین گفت: مکارم اخلاق امام، زبانزد خاص و عام بوده و علوم و معارف فراوانی از وجود او سرچشمه گرفته است.
وی با اشاره به اینکه آن حضرت همچنین توجه خاصی به عبادت و ذکر و مناجات داشته گفت: در زمان این امام، عده‌ای متمایل به رهبانیت و ترک دنیا بودند که با مخالفت امام مواجه می‌شدند.
امام جمعه مینوشهر ادامه داد: امام باقر (ع) چون در اواخر دوران حکومت بنی‌ امیه به‌سر می‌برد، از ضعف قدرت حاکمه استفاده کرد و در نشر معارف اسلامی، تلاش گسترده‌ای کرد و با مخالفان و صاحبان عقاید مختلف، مناظرات مفصلی داشت و به سؤالات شیعیان و مخالفان پاسخ داد.
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل از آن امام در تمام مسائل فقهی و اجتماعی و حکومتی روایات فراوانی نقل شده به‌ طوری‌ که تقریباً هیچ کتاب روایی نیست مگر اینکه از امام باقر (ع) در موارد مختلف روایتی ذکر شده است.
عادل‌پور عنوان کرد: امام باقر (ع) با صحابی بزرگ رسول خدا، جابربن‌عبدالله انصاری روابط صمیمانه‌ای داشت و برای او احترام خاصی قائل بود.
وی با بیان اینکه امام باقر (ع) در زمان حکومت ولید‌بن‌عبدالملک به امامت رسید که پس از او سلیمان‌بن‌عبدالملک و سپس عمربن‌عبدالعزیز و سپس یزیدبن‌عبدالملک و پس از او هشام‌بنعبدالملک، یکی پس از دیگری حاکم ممالک اسلامی شدند، گفت: امام با هر یک از آنها به نحو خاصی برخورد می‌کرد، ولی بعضی از بستگان وی، از جمله زید‌بن‌حسن‌بن‌علی به بدگویی او دست زدند تا سرانجام هشام، امام را مسموم کرد و به شهادت رساند.
امام جمعه مینوشهر تصریح کرد: به‌مناسبت ولادت آن حضرت در مینوشهر مراسم و برنامه‌های خاص و ویژه‌ای برگزار می‌شود که شهروندان با شرکت در این مراسم می‌توانند بیش از پیش با ابعاد وجودی و شخصیتی آن حضرت آشنا شوند.
وی ادامه داد: امروز باید جوانان را به سوی اهداف واقعی ائمه سوق دهیم و از انحرافات و کج‌روی‌های دشمنان نظام و اسلامی بدین‌وسیله جلوگیری کنیم.
عادل‌پور در پایان گفت: توجه به زندگی ائمه ما را به سعادت دنیوی و اخروی نزدیک می‌کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول