اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

مکتب اسلام جیره‌خوار سفره امام باقر است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: مکتب اسلام وامدار، جیره‌خوار و ریزه‌خوار سفره امام باقر(ع) است و علمای مکتب اهل تسنن نیز در حقیقت بدهکار مکتب تشیع هستند.

مکتب اسلام جیره‌خوار سفره امام باقر است
حجت‌الاسلام علی انصاری‌بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام محمد‌باقر(ع) اظهار کرد: پیشوای پنجم شیعیان از جمله شخصیت‌های جهان اسلام است که امامت و رهبری اسلام را پس از امام سجاد(ع) به عهده داشت.
وی خاطرنشان کرد: شخصیت این امام بزرگوار بسیار ممتاز بود و خاص و عام و دوستان و دشمنان نسبت به فوق‌العادگی شخصیت این امام بزرگوار اعتراف داشتند.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به شرایط دوران امامت پیشوای پنجم شیعیان گفت: زمانی این امام امامت را بر عهده گرفت که حکومت در دست شیعیان نبود و فشارها و جور و جفای بنی‌امیه حالت خفقان و مشکل‌سازی برای شیعه به وجود آورده بود.
وی خاطرنشان کرد: امام محمدباقر(ع) در صحرای کربلا حضور داشت و فوق‌العاده از نظر علمی و تدبیر امور دارای درجه و مقام بالا بود و به طور مطلوب توانست شیعه را از گردنه‌های سخت عبور داده و به گسترش و تعمیق ریشه‌های علمی بپردازند.
انصاری‌بویراحمدی ادامه داد: این امام بزرگوار به گونه‌ای عمل کرد که تمام دانشمندان و بزرگان آن دوران مجذوب شده و با پروراندن شاگردان برجسته‌ای ریشه‌های اسلام را تعمیق بخشید.
وی با بیان اینکه مکتب اهل سنت وامدار، جیره‌خوار و ریزه‌خوار سفره امام باقر است، عنوان کرد: علمای مکتب اهل سنت شاگردان این امام بزرگوار بودند و در حقیقت بدهکار مکتب تشیع هستند.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطرنشان کرد: امام محمدباقر(ع) آنچنان عمیق و دقیق عمل کرد که امامت و ولایت خود را تعمیق بخشید و به گسترش اسلام و مکتب تشیع کمک شایانی کرد.
وی خاطرنشان کرد: ویژگی خاص پیشوای پنجم سبب شد فرهنگ و پیام غدیر در جامعه آن دوران گسترده و فراگیر شود و به گونه‌ای حقانیت تشیع در دوران این امام بزرگوار با رویکرد و تابش جدید مواجه شد که حاکم وقت ناچار شد فدک را به خاندان پیامبر بازگرداند.
انصاری‌بویراحمدی عنوان کرد: امام محمد‌باقر(ع) آنچنان اسلام اصیل و بی‌شائبه را خوب ارائه دادند که حکومت وقت ناچار شد برای مسلمانان عرب و غیرعرب تفاوتی قائل نشود.
وی ادامه داد: در دوران امام محمدباقر(ع) شیعه فرصتی پیدا کرد به صورت علنی و واضح به مکتب خود وفاداری و ارادت نشان دهد.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به بعد علمی زندگی امام محمد باقر(ع) گفت: تمام بزرگان از ادیان دیگر حتی مسیحیت و یهودیت و فرقه‌های اسلامی معاند با شیعه اعتراف دارند که این امام همام زیربنای اصلی جامعه اسلامی را بنیان‌گذاری کرد.
وی خاطرنشان کرد: ابن تیمیه از رهبران وهابیت در آثار خود پیوسته ‌علیه شیعه سم‌پاشی و شبهه‌افکنی می‌کند و در رابطه با امام محمدباقر(ع) اعتراف می‌کند که این امام بزرگوار توانست علم را بشکافد.
انصاری بویراحمدی بیان کرد: دانشگاه امام صادق با عظمت و وسعت در حقیقت بنیان‌گذارش امام محمد باقر بود و ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار از نظر دینی، فرهنگی فوق‌العاده می‌تواند مورد تاسی قرار گیرد.
وی با اشاره به ویژگی‌های امام محمد‌باقر(ع) گفت: اهتمام و تدبیر پیشوای پنجم شیعیان در به حرکت درآوردن ارکان‌ها و ستون‌های مکتب تشیع ارزشمند و جهش‌ساز برای جهان اسلام بود و می‌تواند سرلوحه ما قرار گیرد.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار اهتمام کلان به مسائل علمی و پایایی علمی داشت و اکنون مقام معظم رهبری با تاسی به این امام بزرگوار مطالبه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را مطرح کردند و پیوسته اهتمام دارند که باید جهش و نهضت فراگیر علمی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بعد فرهنگی و اقتدار علمی این امام بزرگوار مهم‌ترین بخش زندگی ایشان بود، گفت: مقام معظم رهبری نیز اقتدار واقعی ما را اقتدار فرهنگی می‌دانند و اگر بتوانیم با تاسی به این امام بزرگوار در جهان اسلام یک اقتدار علمی و فرهنگی به وجود آوریم زمینه رشد و تعالی مکتب تشیع به وجود می‌آید.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول