اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع):

امام محمدباقر(ع) انقلاب بزرگ علمی و فکری ایجاد کرد

خبرگزاری فارس: مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) گفت: امام محمدباقر(ع) انقلاب بزرگ علمی و فکری ایجاد کرد به طوری که این انقلاب سبب احیای اسلام و معارف اهل‌بیت(ع) شد.

امام محمدباقر(ع) انقلاب بزرگ علمی و فکری ایجاد کرد

حجت‌الاسلام محمدمهدی دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: تا دوران امام محمدباقر(ع) نقل حدیث ممنوع بود، زیرا اگر فضائل اهل‌بیت(ع) منتقل می‌شد، منافع خلفا به خطر می‌افتاد.

وی خاطر نشان کرد: امام محمدباقر(ع) با تدبیر خود به نقل حدیث و کرسی‌های درس پرداخت تا مبانی دین را ترویج کرده و جهان را با فضائل اعتقادی و علمی دین آشنا کند.

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) عنوان داشت: امام محمدباقر(ع) انقلاب بزرگ علمی و فکری ایجاد کرد به طوری که این انقلاب سبب احیای اسلام و اهل‌بیت(ع) شد و اگر ما اکنون احادیثی در دسترس داریم بدون تردید مدیون امام محمدباقر(ع) هستیم. 

وی با اشاره به دیگر اقدامات امام محمد باقر(ع) گفت: این امام بزرگوار شاگردان بزرگی را تربیت کرد و فقهای بسیاری تحویل جامعه اسلامی داده و اسلام ناب محمدی را به ما شناساند.

دشتی عنوان داشت: خلفای دوران پیشوای پنجم برای آنکه بتوانند نور اهل‌بیت(ع) را خاموش کنند فرقه‌های انحرافی را در آن دوران رواج دادند، اما حضرت با تیزبینی به اطلاع‌رسانی پرداخت و شاگردان خود را آگاه کرد.

وی عنوان داشت: امام محمدباقر(ع) انحرافات فکری فرقه‌های مختلف را به صورت شفاف و جدی برای شاگردان خود بیان می‌کرد و این روشنگری سبب شد بسیاری از مسائل در زمان حضرت حل شده و شبهات و افکار صوفیانه از بین مردم رخت بربندد.

مسئول مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به برگزاری کرسی درس و مباحثه از سوی امام محمدباقر(ع) گفت: اسلام نابی که حضرت برای شاگردان مطرح می‌کرد مانند نوری در بین مردم گسترش پیدا می‌کرد و سبب شد بسیاری از تفکرات نتواند در بین آنها نفوذ پیدا کند.

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) نهضت علمی را پایه‌ریزی کرد و امام صادق(ع) آن را ادامه داد گفت: دوران پیشوای پنجم شیعیان بهترین فرصت برای ترویج مبانی اهل‌بیت(ع) بود.

دشتی عنوان داشت: اهل‌بیت(ع) توجه کاملی به همه جوانب اسلامی داشتند و مسائل فقهی و شبهات را بررسی کرده و در بهترین مقاطع بهترین تصمیمات را می‌گرفتند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول