اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

11 اسفند در همدان برگزار می‌شود

اختتامیه نخستین کنگره ملی امام باقر(ع)

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: یازدهم اسفندماه اختتامیه نخستین کنگره ملی امام باقر(ع) در همدان برگزار می‌شود.

اختتامیه نخستین کنگره ملی امام باقر(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام محمد صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های مختلف فرهنگی دینی در سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: از جمله برنامه‌های فرهنگی مهمی که مورد توجه سازمان اوقاف قرار گرفته بحث برگزاری کنگره امامان معصوم(ع) است.

وی افزود: اهل بیت(ع) چراغ هدایت ما هستند که با این وصف بررسی ابعاد شخصیتی این بزرگواران امر شایان توجهی است که در قالب همایش‌ها و کنگره‌ها جلوه خاصی دارد و در همین راستا نیز استان همدان اقدام به برگزاری نخستین کنگره امام باقر(ع) کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه به دبیرخانه نخستین کنگره ملی امام باقر(ع) در همدان 50 مقاله ارسال شده است، ابراز کرد: مقاله‌های ارسال شده در 14 محور و موضوع از جمله امامت از منظر قرآن، سیره معنوی و عبادی ایشان، ولایت‌پذیری وی و ... است.

وی با بیان اینکه امر دا‌وری مقالات ارسال شده به دبیرخانه کنگره ملی امام باقر(ع) در همدان با دانشکده علوم قرآنی ملایر بوده است، گفت: مراسم اختتامیه این همایش یازدهم اسفندماه با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی‌بوشهری(امام جمعه قم و عضو جامعه مدرسین) در باشگاه معلمان همدان برگزار می‌شود.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش به امر انتخابات مجلس نهم اشاره و در این ارتباط نیز بیان کرد: شرکت در انتخابات وظیفه ملی و دینی هر انسانی است چرا که بر این اساس مشارکت و حضور حداکثری سبب روی کار آمدن مجلسی قوی و توانمند می‌شود که مطالبه رهبری است.

وی به بحث آرامش بهاری اشاره و در این زمینه نیز تصریح کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه استان همدان در نوروز 91 نیز میزبان مردم در لحظه تحویل سال خواهند بود که این مهم با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان طرح آرامش بهاری اوقاف و امور خیریه استان همدان از 28 اسفندماه سال جاری آغاز و  تا چهاردهم فروردین‌ماه سال 91 نیز در جوار امامزادگان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول