اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده گردان عاشورا :

بیداری اسلامی حاصل تفکر بسیجی است

خبرگزاری فارس: فرمانده گردان عاشورا گفت: بیداری اسلامی حاصل تفکر بسیجی ملت بصیر ایران در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل است.

بیداری اسلامی حاصل تفکر بسیجی است

امرالله گل‌محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس از 31 شهریور ماه سال 59 با حمله زمینی و هوایی رژیم بعثی عراق به ایران آغاز شد و در تاریخ دوم آبان ماه همان سال خرمشهر به تصرف دشمن در آمد.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس از نیمه‌های شب 9 اردیبهشت ماه سال 61 آغاز شد، افزود:‌ این عملیات در سه مرحله و با برنامه‌ریزی در محورهای مختلف آغاز و با پیشروی نیروهای ایرانی در خاک خرمشهر در کمال ناباوری دشمنان منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به شور و شعف رزمندگان در دست‌یابی به خرمشهر و آزادسازی این منطقه مهم و استراتژیک تصریح کرد: همدلی و وفاق نیروهای مسلح به همراه بسیج موجب شد تا این عملیات با موفقیت به پایان برسد.

وی با بیان اینکه بازتاب گسترده پیروزی‌های رزمندگان در آزادسازی خرمشهر در رسانه‌های غربی نشان از اهمیت این موضوع برای این کشورها به‌ویژه غرب داشت، افزود:‌ فتح خرمشهر موجب ایجاد موقعیت جدیدی برای ایران در بین نظام‌های سیاسی و نظامی شد.

گل‌محمدی با بیان اینکه با پیروزی ایران در این عملیات، موقعیت ایران در خرمشهر مستحکم شد، یادآور شد: با آزادسازی خرمشهر آینده‌ای تاریک و مبهم در برابر عراق و حامیان آن ترسیم شد.

وی با اشاره به تغییر موضع عراق در برابر ایران و اعلام آتش بس خاطرنشان کرد:‌ این امر نتیجه پیروزی‌های پی در پی رزمندگان در این دوران بود.

بخشدار مرکزی ابهر ادامه داد: تغییر توازن سیاسی به نفع ایران و خارج‌شدن ایران از حالت تدافعی به حالت تهاجمی از دیگر ثمرات این عملیات بود.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس همواره عدم توانایی در برابر دشمن به ایرانیان القا شده بود، افزود: ‌از این پس رویه نیروهای ارتش و سپاهی تغییر و باور ما می‌توانیم در آنان به خوبی شکل گرفت.

گل‌محمدی با اشاره به ترسیم اهدافی چون رسیدن به کربلا از سوی رزمندگان اسلام پس از فتح خرمشهر ادامه داد: توانمندی نیروهای ایرانی و باور این توانمندی‌ها موجب شد تا ایران اسلامی گام‌های مطلوبی به منظور پیروزی در جبهه‌های حق علیه باطل بردارد.

وی اتحاد بین نیروهای مسلح را به عنوان اتحاد مقدس یاد کرد و گفت: این اتحاد و همدلی و همسویی برای به زانو درآوردن دشمن ضروری بود.

فرمانده گردان عاشورا با بیان اینکه تداوم عملیات‌های رزمندگان تاثیر نامطلوبی بر روی آمریکا و ایادی آن داشت، افزود: برقراری آتش‌بس برای چاره‌اندیشی برای ادامه جنگ از پیشنهادات آن زمان بود که توسط  ایران قبول نشد.

وی ایمان و روحیه شهادت‌طلبی را از ویژگی‌های بارز رزمندگان برشمرد و گفت: آنچه در حال حاضر به عنوان بیداری اسلامی در کشورهای منطقه آغاز شده است، حاصل تفکر بسیجی ملت بصیر ایران است که آن زمان در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل بسیجی‌وار عمل می‌شد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول