اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون استان گیلان خبر داد

تشکیل شورای سازش در واحدهای تولیدی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از تشکیل شورای سازش در واحدهای تولیدی استان برای جلوگیری از هر گونه تنش و بحران در محیط کارخانه‌های استان خبر داد.

تشکیل شورای سازش در واحدهای تولیدی گیلان

خلیل حنیف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت رشد تعاونی‌های صنعتی، حمایت از اتحادیه‌های تعاونی‌ها به عنوان اتاق فکر و مرکز فرماندهی تعاونی‌ها را از برنامه‌های سال جاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذکر کرد.

وی فعال‌سازی تعاونی‌های نیمه منفعل را از دیگر برنامه‌های سال جاری ذکر کرد و افزود: تامین نقدینگی برای مواد اولیه و ارائه طرح‌های توسعه که می‌تواند ظرفیت‌‌های خالی استان را برای نقش‌ آفرینی در تولید ملی استان استفاده شود، جزو برنامه‌های مهم دیگر است.

این مسئول از تشکیل شوراهای سازش در محیط کارخانه‌ها خبر داد و ابراز کرد: با تشکیل این شورا از هرگونه تنش و بحران که ممکن است به وضعیت تولید شرکت‌ها آسیب بزند، جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: طرح شورای سازش یک کار و رویکرد جدیدی است که حداقل شرایط ناهمگونی پیش روی تولید را از بین می‌برد و محیط تولید را به دوستی تبدیل می‌کند.

حنیف درباره وضعیت کارخانه‌های راکد گیلان، بیان کرد: کارخانه‌های راکد اولویت کاری استان است و مشکلی بین کارخانه‌ها در تامین مواد اولیه وجود دارد که مالکیت‌ها و هیئت مدیر‌ه‌های این کارخانه‌ها نمی‌توانند کار کنند و به همین منظور طرحی با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه کردیم و در قالب کمیسیون به دنبال رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی معدنی و صنعتی هستیم.

وی افزود: سال گذشته مشکلات تعدادی از شرکت‌‌ها در سطح استان برطرف شد و صاحبان این واحدها توانستند به فعالیت رو بیاورند اما مشکلی که نتوانستیم آن را به اتمام برسانیم مسئله تسهیلات بانکی برای واحدهای بحران است که با سفری که به‌زودی هیئت دولت در استان خواهد داشت تامین تسهیلات برای واحدهای صنعتی نیمه تمام و مشکل‌دار یکی از پیشنهادات ویژه استان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سطح استان پرونده 840 واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی نیمه تمام در دبیرخانه کار گروه اشتغال مطرح است، تصریح کرد: حدود 14 واحد گیلان مشکل‌دار است که مشکلات آنها تفاوت دارد و بین 20 تا 30 درصد و یا کمی کمتر و بیشتر است و اگر مشکل این 14 واحد برطرف شود زمینه اشتغال حدود یک هزار و 200 نفر در این واحدها فراهم می‌شود.

وی در بخش مشاغل خانگی بیان کرد: سال گذشته مقدار 78 میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی با کمک بانک‌های عامل که زمینه مهارت لازم برای تولید یک کالا را داشتند، اختصاص یافت.

حنیف افزود: از آنجا که این اعتبار تا پایان سال 90 و بخشی نیز مربوط به 6 ماهه اول سال 91 است، تاکنون 50 میلیارد تومان تسهیلات مذکور به‌کار گرفته شده و حدود 18 هزار فرصت شغلی در قالب مشاغل خانگی و کسب و کار کوچک از سال گذشته و دو ماهه نخست امسال ایجاد شده است.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول