اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مصرف کالای داخلی می‎تواند چرخ یک کارخانه ایرانی را به حرکت درآورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: مصرف کالای داخلی می‎تواند چرخ یک کارخانه ایرانی را به حرکت درآورد.

مصرف کالای داخلی می‎تواند چرخ یک کارخانه ایرانی را به حرکت درآورد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسینعلی خواجه‎مظفری شامگاه سه‎شنبه در جمع خواهران بسیجی گرگان اظهار داشت: با توجه به جایگاهی که زنان در جامعه دارند می‎توانند پیشتاز حمایت از تولیدات ملی باشند.

وی تصریح کرد: با تغییر نگرش در استفاده از کالای ایرانی حمایت از تولیدات داخلی ضرورتی است که زنان در این عرصه می‎توانند راهبر باشند و به خوبی آن را مدیریت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان یادآور شد: هنر زنان در عوض کردن اندیشه‎ها و تغییر دادن سبک‎های زندگی خیلی مؤثر است البته همه ما در حمایت از تولید ملی باید همت کنیم، ولی این مسئولیت بیشتر بر دوش زنان جامعه است.

خواجه‎مظفری در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از مشاغل خانگی پرداخت و بیان داشت: از حدود 18 هزار پرونده مشاغل خانگی 80 تا 90 درصد آن متعلق به بانوان است که به بانک‎ها معرفی کرده‎ایم، اما بانک‎ها تنها درصدی از آن را پرداخت کرده‎اند.

وی میزان اعتبارات مشاغل خانگی را 41 میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: تنها 12 میلیارد آن در بخش مشاغل خانگی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه در بخش تعاون یک‎هزار و 129 تعاونی توسط زنان مدیریت می‎شود اظهار داشت: اکثر تعاونی‎ها در بخش کشاورزی، خدمات و صنعت فعالیت می‎کنند.

خواجه‎مظفری با تصریح اینکه در حدود 129 تعاونی غیرفعال در استان وجود دارد ابراز داشت: این موضوع نشان‎دهنده این است که مدیران تعاونی بانوان بسیار فعال و مدیریت خوبی در این زمینه داشته‎اند.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به اعتباراتی که در بخش مشاغل خانگی در سال گذشته به این بخش تعلق گرفت بر این اساس بانک مرکزی اعلام کرد در سال 1391 نیز اعتبارات به همین میزان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول