اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مجتمع معادن مس سونگون خبرداد

بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه تغلیظ مس معدن مزرعه در سال 94

خبرگزاری فارس: مدیر مجتمع معادن مس سونگون گفت: فاز دوم کارخانه تغلیظ معدن مس مزرعه سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه تغلیظ مس معدن مزرعه در سال 94

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا شریفی ظهر امروز در بازدید کارگران و معلمان نمونه شهرستان اهر از معدن مس مزرعه اهر اظهار کرد: توسعه معدن مس مزرعه از اولویت‌های کاری این شرکت بوده و امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران و با مساعدت و همراهی مسئولان استانی و محلی در سال‌جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این معدن باشیم.

وی تصریح کرد: کارخانه فعلی موجود در زمینه‌ سیاست‌های دولت خدمتگزار و شرکت مس به منظور اشتغالزایی و بالا بردن تولید این معدن کارخانه بازسازی و بهینه‌سازی شده و کنسانتره پرعیار تولید می‌کرد که امسال پس از 16 سال با شکست رکورد ظرفیت اسمی خود با تولید 2 هزار و 150 تن کنسانتره خشک به افزایش 26 درصدی در تولید کنسانتره دست یافت.

شریفی اظهار امیدواری کرد با عملیاتی شدن فاز دوم این معدن شاهد افزایش تولیدات کارخانه به بیش از پنج برابر و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب به تعدادی دیگر از شهروندان این منطقه باشیم.

مدیرعامل مجتمع معادن مس سونگون گفت: معادن قبلی این بخش که به صورت زیرزمینی در حال اکتشاف بوده و تقریباً متروکه اعلام شده بود با حمایت مسئولان شرکت مس و این مجتمع، در حال حاضر در آن عملیاتی اکتشافی به صورت روباز از یک سال و نیم قبل آغاز شده و تاکنون 10 هزار متر حفاری شده است که گامی عملی در زمینه تقویت و توسعه این معدن است.

وی همچنین از ساخت سد باطله استاندارد با ظرفیت 200 هزار مترمکعب در این معدن خبر داد.

شریفی افزود: برای اجرای این پروژه 12 میلیارد ریال هزینه می‌شود که با اتمام این سد ظرفیت 10 ساله اهداف این پروژه تأمین می‌شود.

در پایان این مراسم که با حضور امام جمعه، فرماندار، رؤسای ادارات، نهادها و جمعی از کارآفرینان، کارگران و فرهنگیان در محل سالن معدن مس مزرعه برگزار شد از کارگران و فرهنگیان نمونه با اهدا لوح سپاس و هدایایی که از سوی معدن مس مزرعه تدارک دیده شده بود، تقدیر شد.

در حاشیه این برنامه مسئولان شهرستان، معلمان و کارگران نمونه از کارخانه تغلیظ معدن مس مزرعه بازدید کردند.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول