اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

قطارهای پرسرعت در کشور راه‌اندازی می‌شود / احداث کارخانه‌ تخصصی ساخت لوکوموتیو

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی قطارهای پر سرعت در کشور خبر داد و گفت: امروز به دنبال بومی‌کردن دانش در زمینه تولید خطوط مختلف هستیم.

قطارهای پرسرعت در کشور راه‌اندازی می‌شود / احداث کارخانه‌ تخصصی ساخت لوکوموتیو

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالعلی صاحب‌محمدی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر عامل جدید راه‌آهن شمال غرب اظهار کرد:‌ کشور ایران موقعیت استراتژیکی را در منطقه خاورمیانه دارد که این شرایط در ابعاد مختلف قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل به عنوان موتور محرکه توسعه محسوب می‌شود، افزود: حمل و نقل در توسعه جوامع همواره نقش پررنگ و تاثیر‌گذاری دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هر حرکتی از جنس توسعه منهای حمل و نقل معنا و مفهومی نداشته و باید این حرکت‌ها با حمل و نقل معنی شود.

وی با بیان اینکه کشور ایران در ثقل فعالیت‌های حمل و نقل دریایی، ریلی، جاده‌ای و هوایی قرار دارد، تصریح کرد: این موقعیت می‌طلبد که به عرصه حمل و نقل توجه ویژه‌ای شود.

صاحب محمدی با اشاره به در نظر گرفتن احداث یک هزار کلیومتر خط راه‌آهن در کشور در برنامه چشم‌انداز یادآور شد: باید برای رسیدن به این هدف گام‌های مطلوبی برداشته شود.

وی با بیان اینکه در دهه شکوفایی و توسعه شکوفایی و توسعه صنعت ریلی کشور نیز آغاز شده است، تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در این زمینه صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خط‌گذاری در چهار استان کشور در دوره دولت نهم و دهم یادآور شد: تردد در این چهار استان به راحتی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه بسیاری از استان‌های کشور نیز تا پایان فعالیت دولت دهم خط‌گذاری می‌شوند، افزود:‌ همه ظرفیت‌ها در این راستا به کار گرفته می‌شود.

صاحب‌محمدی ادامه داد: امروز همه تلاش راه‌آهن کشور به سوی برقی‌کردن خطوط است و در این راستا نیز فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه خطوط انجام شده است.

وی از احداث نخستین کارخانه تخصصی لوکوموتیو در کشور خبر داد و افزود: با احداث این مجموعه 55 درصد ساخت لوکوموتیو در کشور بومی می‌شود.

صاحب‌محمدی با بیان اینکه در سال تولید ملی عزم راه‌آهن کشور توسعه صنعت ریلی بومی است، خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی به مردم از سوی صنعت ریلی با بومی‌سازی بیشتر محقق می‌شود.

وی با اشاره به احداث خط ریلی قزاقستان و ترکمنستان از خط ریلی چابهار به زاهدان خبر داد و افزود: خط ریلی قزوین ـ رشت ـ مازندران ـ آذربایجان به روسیه و اروپا نیز در دست اجرا است.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول