اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری در فردوس محقق می‌شود

بهره‌‌‌برداری از نخستین کارخانه شمش منیزیم خاورمیانه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نخستین کارخانه تولید‌کننده شمش منیزیم خاورمیانه گفت: عملیات اجرایی این کارخانه از ابتدای سال 89 آغاز و در سه ماهه چهارم سال جاری نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌‌‌برداری از نخستین کارخانه شمش منیزیم خاورمیانه

فرامرز کافی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: شرکت شمش فلز رویال به عنوان نخستین تولیدکننده شمش منیزیم در ایران و خاورمیانه با هدف بی‌نیاز کردن کشور از واردات منیزیم و همچنین صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا راه‌اندازی می‌شود.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی این کارخانه از سال 89 آغاز و تاکنون 8 هزار مترمربع فضای تولید و اداری آن ساخته شده است.

* رقابت شمش منیزیم فردوس با چین و اوکراین

مدیرعامل کارخانه شمش منیزیم فردوس تصریح کرد: این واحد تولیدی با ظرفیت 6 هزار تن در سال در حال اجرا و رقیب اصلی آن از نظر کمیت کشور چین و به لحاظ کیفیت کشور اوکراین است.

کافی یادآور شد: با راه‌اندازی خط تولید این کارخانه برای تعداد یک‌هزار و 600 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی گفت: با توجه به مزیت‌های صادراتی این محصول و میزان ارزی‌آوری آن و همچنین با توجه به حجم نقدینگی در گردش، این واحد تولیدی نقش بسزایی در اقتصاد شهرستان و استان ایفا می‌کند.

* مشوق‌های مالی تامین نشد

مدیرعامل کارخانه شمش منیزیم فردوس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی افزود: با وجود اهداف عدالت‌محور دولت در تامین زیرساخت‌ها و مشوق‌های مالی نامهربانی‌هایی شده و به طور قطع این رویکرد نمی‌تواند موجبات دلگرمی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را فراهم کند.

کافی تصریح کرد: عدم دلگرمی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران سبب می‌شود که روز ‌به روز فاصله مناطق برخوردار و مناطق محروم بیشتر و مشکلات اشتغال و سیل مهاجرت نیز افزایش یابد.

وی یادآور شد: باید حمایت حداکثری از ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری انجام شود و این پشتیبانی باید با تکیه بر مزیت‌های منطقه‌ای و در قالب واحدهای تولیدی، خدماتی و کشاورزی با رویکرد ایجاد اشتغال باشد تا از مهاجرت جوانان و جویندگان کار جلوگیری شود.

* خلاء قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذاران پابرجاست

مدیرعامل کارخانه شمش منیزیم فردوس گفت: خلاء قانونی که هم اکنون مانع حمایت دولت از سرمایه‌گذار شده نحوه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در خارج از شهرک صنعتی است.

کافی ادامه داد: مسئولان و دست‌اندرکاران مجاز به پرداخت هزینه انتقال خطوط برق، گاز و تلفن برای واحدهای خارج از محدوده شهرک صنعتی نیستند و عملاً هزینه تامین آن به عهده سرمایه‌گذار و متقاضی است که سبب افزایش هزینه‌ها، بهای تمام شده و در نتیجه سبب کاهش قدرت رقابت محصول تولیدی می‌شود.

وی تصریح کرد: این خلاء می‌تواند در قالب طرح، لایحه یا پیشنهاد دولت در صحن علنی مجلس مطرح و همه ساله به صورت ردیف بودجه برای توسعه زیرساخت‌های لازم در مناطقی که سرمایه‌گذار واقعی وجود دارد هزینه شود.

مدیرعامل کارخانه شمش منیزیم فردوس اذعان داشت: این رویکرد سبب جذب سرمایه‌گذار شده و اهمیت آن در صنایع فرآوری معدنی که دارای ارزش افزوده بسیار بالایی است و به ناچار باید خارج از شهرک صنعتی و در مجاورت معادن جانمایی شود بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول