اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری مالی و منابع انسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی:

تبدیل هر کارخانه به دانشگاه، شعار ما است

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی و منابع انسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال تحقق واقعی این شعار است که هر کارخانه به یک دانشگاه تبدیل شود.

تبدیل هر کارخانه به دانشگاه، شعار ما است

به گزارش خبرنگار فارس از شیراز، محمدحسین حاجلو  بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال تحقق واقعی این شعاریم که هر کارخانه را به دانشگاه تبدیل کنیم و محیط کار واقعی را ارائه دهیم.

وی افزود: از مهر ماه سال جاری استقرار نظام جامع آموزش مهارت و فناوری را داریم که از این شعار حمایت می‌کند.

حاجلو ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نظام جامع، صلاحیت حرفه‌ای است؛ یعنی فرد هم صلاحیت اخلاق حرفه‌ای و هم صلاحیت از نظر فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته باشد.

وی نقش دانشگاه علمی کاربردی را عجین‌کردن آموزش‌های مهارتی با نظری دانست و  ابراز داشت: روشن است که دیگر آموزش‌های نظری قابل ارائه نیست و باید نظام آموزشی کشور اصلاح شود.

حاجلو گفت: ما به دنبال این هستیم که هر فارغ‌التحصیل دانشگاه علمی کاربردی خود یک کارآفرین باشد.

معاون اداری مالی و منابع انسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف بزرگ، بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی باید به ما کمک کنند.

وی دومین اصلاحی که باید در نظام آموزش کشور تحقق پذیرد را اصلاح هرم انسانی دانست و ادامه داد: هر شغل را باید به یک رشته دانشگاهی تبدیل کنیم تا مشاغل به طور کامل تخصصی و بهینه عمل کنند.

حاجلو با بیان این‌که نگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی یک نگاه کارآفرین است، خاطرنشان کرد: رشته‌های نظری را که از قبل داشتیم، تعطیل کرده یا به سمت تعطیلی می‌بریم؛ چراکه به دنبال آموزش مهارتی هستیم.

وی در پایان از کارخانه‌داران بزرگ این استان خواست تا برای ارتقای محصولات خود با گرفتن مجوز آموزش علمی کاربردی، کارگران را با مهارت‌های جدید رشته صنعتی خود آشنا کنند.

انتهای پیام/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول