اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صنایع مس:

کارخانه لیچینک 7 هزار تنی شهربابک راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از راه‌اندازی کارخانه لیچینک 7 هزار تنی شهربابک خبر داد.

کارخانه لیچینک 7 هزار تنی شهربابک راه‌اندازی می‌شود

اردشیر سعدمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به  ابلاغ لایحه‌ای از سوی مجلس و تصویب آن و تائید شورای نگهبان در زمینه حضور ایران در مجامع بین‌المللی مس در کشور پرتغال اظهار داشت: ایران برای نخستین‌بار توانست با حضور در مجامع بین‌المللی مس در بین کشورهای عضو این مجمع به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: در این مجمع که در مقر دائمی انجمن بین‌المللی مس در کشور پرتغال برگزار شد، گزارشی از وضعیت اعجاب برانگیز مس در کشور به حضار ارائه شد، این مسئله موجب شد، تمام کشورهای عضو انجمن برای نخستین‌بار به احترام کشورمان ایستاده و با کف زدن کشورمان را تشویق کنند، البته حضور ما با این افتخار موجب شد تا بتوانیم کیفیت محصول مس ایران را در مجامع بین‌المللی و توانایی کشورمان را در این زمینه به نمایش گذاریم.

وی با بیان اینکه جایگاه مس به مراتب بالاتر از فضایی است که اکنون در آن قرار گرفته، اظهار داشت: ما از این پس در مجامع بین‌المللی حضور قدرتمندانه‌ای را با نام مس ایران داریم.

وی با اشاره به بازدید چند روز گذشته‌اش از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی زیر نظارت شرکت مس گفت: این پروژه‌ها حرکت و شتاب خوبی به خود گرفته‌اند و به زودی کارخانه لیچینگ 7 هزار تنی مس میدوک در شهربابک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که تولید کاتد آن نیز انجام شده است.

سعدمحمدی با اشاره به اینکه به زودی خبرهای خوشی از شرکت مس را به مردم استان کرمان و کشور می‌دهیم، بیان داشت: کشف دو معدن بسیار خوب در استان یزد و راه‌اندازی یک کارخانه در آذربایجان از دیگر برنامه‌های آتی شرکت ملی صنایع مس ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران جایگاه ذخیره مس کشور را به شدت در حال افزایش دانست و عنوان کرد:  کشورهای عضو انجمن با اطلاع از این مسئله شگفت‌زده شده بودند.

وی تصریح کرد: کشور شیلی در سال گذشته به دلیل کاهش عیار 16.9 درصدی،  تولید مس خود را کاهش داد، هم‌اکنون عیار معادن مس در حال کاهش است، در سال  گذشته حدود 3.7 میلیون تن از تولید 19 میلیون تنی مس در دنیا از قراضه‌های مس بوده است.

سعدمحمدی با بیان اینکه ایران در حال حاضر از این توانایی لازم برای ارائه ظرفیت جدیدی  در افزایش ذخایر مس در دنیا بهره‌مند است، گفت: با توجه به کیفیت منحصر به‌فرد مس، کشورمان به لحاظ عیار 99.999 بازارهای جهانی برای خرید محصول مس کشورمان دست و پا می‌شکنند و این استقبال موجب می‌شود تا ما برای خرید بیشتر محصولاتمان توسط سایر کشورها، تولیدات را افزایش دهیم تا با افزایش صادرات درآمد بیشتری را کسب کنیم و به واسطه آن معادن بزرگ‌تر مس را در کشور توسعه دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام خبری مبنی بر استفاده از آخرین تکنولوژی‌های  روز دنیا در پروژه‌های شرکت مس به منظور کاهش آلایندگی‌ها اظهار داشت: از شرکت‌های پائین و کم تجربه استفاده نکردیم، برای آنکه  شرایط با رعایت آخرین الگوهای زیست‌محیطی را داشته باشیم با فراهم کردن این امکانات و تکنولوژی‌های روز دنیا دیگر هیچ دغدغه خاطری نداریم.

سعدمحمدی خاطر نشان کرد: ما برای از بین بردن آلودگی در کوتاه مدت سال گذشته کوره خاتون‌آباد را پایین آوردیم تا با یک تعمیر اساسی وضعیت را در این منطقه دگرگون کنیم و هم‌اکنون شرایط بسیار بهتر از گذشته است، در بازدیدی که از این منطقه داشتم در سه منطقه شاهد چرای بیش از یک‌هزار و 500 رأس دام بودم.

وی گفت: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان دامپزشکی اقدامات مناسبی برای رفع آلودگی دام در منطقه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: البته تمام تلاش ما برای رعایت این الگوها برای توسعه و خدمت‌رسانی به مردم و محیط زیست است ما به مردم برای انجام توسعه و پیشرفت تعهد اخلاقی داریم و باید کار خود را درست و اساسی انجام دهیم.

وی بیان داشت: همه سعی ما بر این است که توسعه‌هایی که اتفاق می‌افتد زمینه اشتغال و گردش نقدینگی را در استان بیشتر از گذشته کنیم و توانستیم 70 میلیارد تومان از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را از استان کرمان تأمین کنیم.

سعدمحمدی گفت: سعی ما بر این است تمام قطعاتی که نیاز داریم، سیستم و کارخانه‌ها را برای سرمایه‌گذاری داخل این استان بیاوریم و شرایط خرید قطعات را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم تا گردش مالی فراهم و توانمندی استان در گردش با این اقدام افزایش یافته تا سرانه آن در زندگی مردم تأثیر گذار شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت:  با امضای  قرارداد دیگری زمینه ساخت 50 واحد مسکونی دیگر در روستاهای اطراف با همکاری بنیاد مسکن برای روستاییان اطراف مجموعه شرکت مس که از تمکن مالی برخوردار نیستند، ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: اخیراً ساخت  120 دستگاه منزل مسکونی را برای روستاییان اطراف با حضور رئیس جمهور آغاز کردیم که به صورت نمادین کلید 60 واحد آن را به یک نفر اهدا شد و 40 دستگاه دیگر نیز طی چند ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

سعدمحمدی افزود: همچنین کار ساخت 70 واحد مسکونی در منطقه شهربابک در حال انجام است که با شناسایی افرادی که تمکن مالی ندارند به آنها اهدا می‌شود.

وی اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین با در اختیار گذاردن پزشک و آمبولانس‌هایی در برخی روستاها و نقاط خاص تمام سعی خود را بر این گذاشته تا شرایط بهتری از زندگی را برای مردم منطقه فراهم کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: همدلی برای یک تفکر، نه برای شخص نیاز است و این همدلی  در استان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه شود.

وی با بیان اینکه  قصد داریم کوره‌ها ذوب سرچشمه، یا همان کوره‌های ریربت را جمع‌آوری کنیم، گفت:  این کوره‌ها به لحاظ سنتی  و تکنیکی در دنیا از مدار خارج هستند و ما می خواهیم این کوره‌ها را که تا 200 هزار تن به تولید ما کمک می‌کنند جابه‌جا کنیم و به جای آن کوره‌های سیستم‌های جدید را نصب کنیم و این بدین معنی است که تا 500 هزار تن تولید ما ظرفیت جدیدی پیدا می‌کند.

سعدمحمدی تصریح کرد:  این افزایش ظرفیت تولید با گردش مالی ناشی و با توجه به شرایط قیمتی امروز مس تا سه یا چهار سال آینده درآمد بسیار سرشار مالی در استان رقم می‌خورد و این تفکر و بینش نیازمند ایجاد همدلی از طریق مسئولان استان است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطر نشان کرد: امیدوارم این همدلی در ادامه بیشتر شده و حمایت از این تفکر بتواند در توسعه، تغییر چهره اقتصادی استان و افزایش درآمد سرانه مردم کرمان نقش مؤثری ایفا کند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول