اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان خبر داد

فروش 10 درصد شیر خام اصفهان به کارخانه‌های لبنی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان گفت: 10 درصد از شیر خام استان اصفهان به قیمت 630 تومان به کارخانه‌های لبنی استان فروخته می‌شود.

فروش 10 درصد شیر خام اصفهان به کارخانه‌های لبنی

قاسم‌علی حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با توجه به مصوبات انجام شده در جلسه سازمان معدن و تجارت استان در زمینه قیمت شیر خام مقرر شد که کارخانه‌های لبنی نیز شیر پاکتی را به قیمت 800 تومان به فروش برسانند، کارخانه‌های لبنی مطابق این دستورالعمل نیز موظف هستند که شیر یک کیلوگرمی با چربی 2.5 درصد تولید کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان افزود: در حال حاضر نیز با حسن همکاری واحدهای دامداری مقدار شیر خام را میان خود سهمیه‌بندی کرده و به کارخانه‌های لبنی می‌فروشند.

وی با اشاره به وضعیت غذای دام در واحدهای دامداری تصریح کرد: مقداری علوفه به صورت سهمیه در نظر گرفته شده میان دامداران استان با وزن مشخص توزیع می‌شود.

حسن‌زاده اضافه کرد: 9 هزار و 500 تن جو، 6 هزار و 650 تن ذرت و 4 هزار و 940 تن سویا با قیمت مناسب میان دامداران توزیع می‌شود، در هر صورت ما به عنوان مسئول اتحادیه دامداران همگام با اقدام کاهش قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی هستیم به شرط اینکه دولت‌مردان نیز همکاری لازم را در کمک به این بخش داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان بیان داشت: اگر قیمت نهاده‌های دام کاهش پیدا کند ما نیز در زمینه عرضه شیر ارزان همکاری می‌کنیم اما اگر غیر از این باشد به زور و تحکّم نمی‌توان دامدار را اجبار به فروش محصول خود به قیمت ارزان کرد.

وی بیان داشت: اگر علوفه ارزان به بازار آمد و دولت نیز در این زمینه کمکی انجام دهد دامداران محصول خود را با قیمت ارزانی به فروش می‌رسانند.

حسن‌زاده اظهار داشت: قیمت سویا و ذرت نسبت به چند ماه گذشته افزایش پیدا کرده و در حال حاضر یک کیلو ذرت و جو به قیمت 410 تومان و یک کیلو سویا نیز به قیمت 800 تومان به فروش می‌رسد، این مقدار نهاده که برای استان در نظر گرفته شده برای مدت 15 روز است که زمان تداوم این وضعیت نیز نامشخص است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان کاهش قیمت را به صورت صرف فقط بر روی غذای دام ندانست و ارزانی را برای تمام موارد مورد نیاز تولید شیر خام برای فروش 630 تومان مصوب خواستار شد و تاکید کرد: اقدامات باید به صورتی باشد که دامداری‌ها ضرر نکرده و به قیمت تمام شده محصول خود نیز برسند.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید باید توام با سود باشد، عنوان کرد و اظهار داشت: دولت باید قیمت تمام شده را کاهش داده تا دامداران بتوانند با ارائه محصولات خود با قیمتی ارزان به فعالیت خود ادامه دهند.

حسن‌زاده تصریح کرد: فروش شیر خام به قیمت 630 تومان به کارخانه‌های لبنی تا تاریخ 10 خرداد سال جاری انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول