اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

دستگاه‌ها اختیارات خود را به بسیج سازندگی واگذار کنند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دستگاه‌ها اختیارات خود را به بسیج سازندگی واگذار کنند، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید با تمام وجود دوشادوش با بسیج سازندگی استان برای آبادانی و تولید، گام‌ بردارند.

دستگاه‌ها اختیارات خود را به بسیج سازندگی واگذار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت سه در سپاه عاشورا با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از نظر عملکرد بسیج سازندگی جایگاه برجسته‌ای در بین استان‌های کشور دارد، بر مشارکت بسیج سازندگی در طرح‌های عمرانی دولت به‌ویژه در بخش‌های مسکن روستایی، معدن و گردشگری تاکید کرد.

وی اظهار کرد: وجهه همت همه دستگاه‌ها و بسیج سازندگی در این راستا به‌ویژه در موضوع فرهنگ کار و اشتغال، توانمند کردن توده‌های مردم با رویکرد تولید و آشنا کردن آنان با شرایط جدید اقتصادی باشد.

بیگی ادامه داد: تفویض اختیار دستگاه‌ها به بسیج سازندگی می‌تواند اثرگذاری اعتبارات توزیع شده در زندگی مردم را بیشتر کند و لازم است دستگاه‌ها در این خصوص همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیج در هر جایی که مدیریت یک موضوع به مشکل برخورد کرده وارد شده و توانسته باری از دوش نظام بردارد، افزود: امروزه در عرصه اقتصادی و حمایت از تولید ملی نیز بسیج می‌تواند بازوی توانمند نظام باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تفاوت دولت احمدی‌نژاد با دولت‌های قبلی، رویکرد عدالت‌محور این دولت و تلاش آن برای ایجاد فرصت‌های عادلانه برای همه مردم است که به خاطر همین تفاوت اساسی، مورد اقبال توده‌های مردم قرار گرفته است.

بیگی افزود: تحقق شعار دولت در خصوص فراهم کردن امکان تعالی و پیشرفت در اقصی نقاط کشور نیازمند    ساز‌ و کار ویژه‌ای است که بدون بهره‌مندی از مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست، در این راستا بسیج امکان جلب مشارکت توده‌های مردم را در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند و با توجه به حرکت پرشتاب دولت در خدمت‌رسانی به مردم، باید از این ظرفیت بسیج بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای معنویت در جامعه افزود: ثروت، بدون معنویت سم مهلکی است که آینده کشور و نسل‌های بعدی را تهدید می‌کند؛ بنابراین برای اثرگذاری این ثروت در سعادت جامعه، باید شاهد حضور روحانیت در متن زندگی مردم و تلاش برای افزایش سطح معنویت باشیم، که بسیج در این راستا می‌تواند با هزینه کمتر و عمق بیشتر زمینه حضور روحانیت در کنار خدماتی که به مردم ارائه می‌شود را فراهم کند.

دستگاه‌ها اختیارات خود را به بسیج سازندگی واگذار کنند

بیگی فصل تابستان را اوج حضور مردم به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در طرح‌های سازندگی دانست و گفت: باید از این فرصت برای طرح‌هایی که نیاز به حضور گسترده مردمی در مدت زمان کوتاه دارند استفاده کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به جایگاه معنوی بسیج اظهار کرد: بسیج از چنان انرژی و ظرفیتی برخوردار است که اگر بتوانیم از این ذخیره عظیم انسانی به نحو احسن بهره‌برداری کنیم، خواهیم توانست گره‌های کور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به راحتی باز کنیم.

بیگی در ادامه با بیان اینکه این اقتدار معنوی بسیج بود که در دوران دفاع مقدس توانست استکبار جهانی را به زانو درآورد، اظهار داشت: این تفکر بسیجی بود که توانست در طول دوران 8 سال دفاع مقدس، معادلات و محاسبات استکبار جهانی را بر هم بزند و پیروزی را از آن خود کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سایه همین تفکر است که انقلاب به مناطق اسلامی صادر شده است و دشمن را با همه ادعاهای دیپلماتیکش، مستاصل ساخته است از این رو در تمام شبانه‌روز تلاش می‌کند با راه‌اندازی جنگ روانی و نرم، پایگاه اجتماعی و جهانی بسیج را مخدوش سازند.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، تمام دستگاه‌های اجرایی را موظف به تحقق منویات امام‌خامنه ای دانست و خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید با تمام وجود دوشادوش با بسیج سازندگی استان در راستای آبادانی، سازندگی و تولید، گام‌های بلندی بردارند تا طعم عدالت، رفاه و آسایش را مردم بتوانند احساس کنند.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول