اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد

تجهیز بیش از 12 هزار کلاس درس توسط بسیج سازندگی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: سال گذشته کار نوسازی، تجهیز و مرمت 12 هزار 100 مدرسه توسط 6 هزار فرهنگی هنرستان‌ها و متخصصان بسیج سازندگی و با شرکت 370 هزار دانش‌آموز سراسر کشور انجام شد.

تجهیز بیش از 12 هزار کلاس درس توسط بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار مجید خراسانی ظهر امروز در جمع اعضای بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی در این راستا برنامه‌هایی از جمله آموزش اصناف برای بهینه شدن صادرات، ورود به اشتغال‌های پر‌ تیراژ همچون مشاغل خانگی و ارائه آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای به جوانان را به اولویت‌های وظایف خود افزوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هر روز به طور میانگین 10 طرح بسیج سازندگی افتتاح شده است، افزود: در این مدت در مجموع 3 هزار و 728 طرح در زمینه ساخت مساجد، تعمیر مدارس، ساخت خانه‌های بهداشت، آبرسانی روستایی و فضاهای ورزشی ساخته شده است، که در کل 38 میلیون نفر روز از جوانان در سال گذشته در طرح بسیج سازندگی کشور شرکت کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: الگوی جهادی که امروز در بحث سازندگی در دانشگاه‌های ایران اسلامی تبیین شده است، می‌تواند به یک الگوی جهانی و بسیار موفق برای کشورهای مسلمان و حتی غیر مسلمان در سراسر جهان تبدیل شود.

خراسانی اظهار کرد: الگودهی و حضور بسیج سازندگی در کشورهای خارجی در زمینه سازندگی در حال برنامه‌ریزی است و اقداماتی در این خصوص انجام شده است ولی نخواسته‌ایم رسانه‌ای بشود، در خصوص اعزام به خارج از کشور به دنبال الگو‌شناسی هستیم و اگر استان‌های مرزی در بحث عمران و بهداشت آمادگی داشته باشند گروه‌های جهادی را به کشورهای همسایه و مسلمان و آفریقا اعزام می‌کنیم.

وی همچنین از ساخت بیش از 200 مستند درباره فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف ما در برگزاری اردوهای جهادی و هجرت توسعه فرهنگ کار و تلاش است، در سال گذشته بیش از 200 فیلم مستند تولید و در برنامه‌های مختلف صدا و سیما پخش شده است، به همین منظور در سال گذشته جشنواره‌ای به نام هجرت به صورت ملی برگزار کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی، اعزام یک میلیون نفر از مساجد محلات به اردوهای یک روزه جهادی را یکی دیگر برنامه‌های مهم و اولویت‌دار بسیج سازندگی در سال جدید عنوان کرد و یادآور شد: تقویت اردوهای کوتاه‌مدت در مساجد و محلات زمینه ورود اقشار مختلف مهندس، دکتر، دانش‌آموز، دانشجو، روحانی و خیرین را فراهم کرده و می‌تواند زمینه خوبی برای تقویت اردوهای 15 روزه و یا بیشتر باشد.

خراسانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر امر پیشگیری و اهمیت بازخورد آن در جامعه، تصریح کرد: هزینه پیشگیری کمتر از هزینه‌های درمان است و باید مدیریت سازمان بسیج سازندگی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری بر عهده جوانان باشد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته کار نوسازی، تجهیز و مرمت 12 هزار 100 مدرسه توسط 6 هزار فرهنگی هنرستان‌ها و متخصصان این حوزه و با شرکت 370 هزار دانش‌آموز سراسر کشور انجام شد.

خراسانی، با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه خدمت‌رسانی به جوانان در روستاها با بهره‌گیری از توان فرهنگیان 18 هزار و 400 کلاس جبرانی در نقاط محروم تشکیل شد و 354 هزار نفر در این کلاس‌ها آموزش رایگان دیدند، گفت: بسیج سازندگی مسئولیت بکارگیری اقشار در حوزه‌های اقتصادی و سازندگی را بر عهده دارد و در این راستا فعالیت‌هایی را در برنامه کار خود قرار داده است.

رئیس بسیج سازندگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رضایت رهبر معظم انقلاب از اجرای این طرح طی سال گذشته بیان داشت: با همکاری علوم پزشکی 9 هزار تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام شده و نیز 970 مسجد مرمت، زیباسازی، بازسازی، تکمیل و احداث شده است.

وی افزود: همچنین در راستای یادگیری مهارت‌های شغلی و ایجاد زمینه برای اشتغال جوانان در آینده در سال 90 بیش از 50 هزار نفر در دورترین مناطق کشور توسط گروه‌های آموزشی سیار از 50 هزار ساعت نفر آموزش های فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول