اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز صورت گرفت

امضای تفاهمنامه همکاری میان بسیج سازندگی و استانداری قزوین

خبرگزاری فارس: سازمان بسیج سازندگی استان قزوین و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین تفاهمنامه همکاری در زمینه رسیدگی به مشکلات مناطق شهری و روستایی این استان را منعقد کردند.

امضای تفاهمنامه همکاری میان بسیج سازندگی و استانداری قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، تفاهمنامه همکاری دفتر ادارات شهری و روستایی استانداری قزوین با سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در زمینه رسیدگی به مشکلات مناطق شهری و روستایی این استان در چهار ماده و 5 تبصره عصر امروز با حضور سردار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین و علیجان توکلی مسئول بسیج سازندگی این استان میان استانداری و سپاه صاحب‌الامر منعقد شد.

تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به مناطق محروم و بسیج جوانان در سازندگی کشور، کسری و گسترش انجام طرح‌های سازندگی با اولویت‌ روستاها و مناطق محروم، فراهم شدن بستر حضور و نقش‌آفرینی بسیجیان در توسعه مشارکت مردمی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه سازندگی فرهنگی از اهداف این تفاهمنامه ذکر شد.

استفاده از توان و ظرفیت نیروهای بسیجی و داوطلب در راستای کمک به دهیاری‌ها در اجرای امور عمرانی، آموزشی و نظارت بر توانمند‌سازی دهیاری‌ها و مردم روستاها در زمینه‌های مختلف و انتقال آن به میدان کار، تلاش و سازندگی موضوع این تفاهمنامه عنوان شد.

این تفاهمنامه مرکب از 9 کمیته استانی از جمله استاندار و فرمانده سپاه استان به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار استانداری و سپاه، معاونت امور عمرانی استانداری، مدیرکل دفتر امور شهری، مدیرکل دفتر امور روستایی، مسئول بسیج سازندگی استان، مسئول بسیج مهندسی استان، مدیریت فنی اجرایی سازمان و مدیریت خدمات‌رسانی سازمان است.

همچنین فرمانداری شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه، مسئول بسیج سازندگی ناحیه، معاونت عمرانی فرماندار، بخشداران تابعه شهرستان، بخشداران تابع شهرستان، دهیاری‌ها و مسئول کانون بسیج مهندسان ناحیه نیز جزو هشت کمیته شهرستانی این تفاهمنامه هستند.

در این تفاهمنامه اعلام شده است برای نظارت و شناسایی عرصه‌ها کمیته تشکیل نمایندگان دفتر امور شهری و دفتر امور روستایی و سازمان بسیج سازندگی در استان تشکیل شود و جلسات استانی هر سه ماه و جلسات کمیته شهرستانی هر ماه تشکیل شود و همچنین گزارش عملکرد شهرستانی هر سه ماه یکبار و کمیته استانی می‌باید هر شش ماه به کمیته ملی ارسال شود.

مشارکت در اجرای طرح‌های مورد توافق، آموزش در راستای توانمند‌سازی دهیاری‌ها و مردم به ویژه جوانان، اجرا و نظارت پروژه‌های عمرانی با کمک دهیاری‌ها در روستاها و مناطق محروم، همکاری در تأمین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های مشترک و حضور جوانان داوطلب و بسیجی در کمک به دهیاری‌ها برای انجام امور دهیاری‌ها در روستاها و بویژه مناطق محروم از مفاد این تفاهمنامه است.

در تعهدات ادارات کل شهری و روستایی استانداری قزوین آمده است معرفی عرصه‌های فعالیت در زمینه‌های همکاری با بسیج سازندگی، تأمین اعتبار حق‌الزحمه مربی مورد نیاز و ملزومات آموزش، هماهنگی با فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخش‌داری‌ها و دهیاری‌ها برای اجرای مفاد تفاهمنامه، نظارت عالی برای اجرای طرح‌های مورد توافق در سطح استان، همکاری در زمینه تهیه گزارش عملکرد مشترک و امور اطلاع‌رسانی، استفاده از نیروهای آموزش دیده و متخصص واجد الشرایط بسیجی و همچنین تأمین اعتبارات برای اجرای طرح‌های مورد توافق تفاهمنامه از تعهدات ادارات کل شهری و روستایی استانداری قزوین است.

کمک به ارتقای سطح ایمنی و امداد و نجات در شهرها و روستاها از طریق آموزش همگانی، همکاری با بخشداری‌ها، دهیاری ها و شهرداری‌ها در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی شهری و روستایی، هدایت نیروهای فنی و مهندسی بسیجی و داوطلب در نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی، ساختمانی و غیره، کمک به فراهم کردن زمینه استفاده از توان تخصصی نیروهای بسیج در ارائه آموزش‌های تخصصی و کمک به فرهنگ سازی و توسعه آموزش شهروندی در عرصه‌های زیست‌محیطی، ایمنی، بهداشت عمومی و غیره از تعهدات سازمان بسیج سازندگی استان قزوین است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول