اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورا:

4.2 میلیون نفر در اردوهای هجرت بسیج سازندگی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت 3 از فعالیت 4 میلیون و 249 هزار 150 نفر روز از جوانان استان در اردوهای هجرت در سال 90 خبر داد.

4.2 میلیون نفر در اردوهای هجرت بسیج سازندگی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر پورجمشیدیان بعد‌ از ظهر در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت سه در سپاه عاشورا اظهار کرد: در این جمع بر خود وظیفه می‌دانم از دکتر بیگی استاندار آذربایجان‌شرقی، معاونت عمرانی جناب اشرف‌نیا، دستگاه‌های دولتی و فرمانداران که کمک شد در اجرای برنامه‌های سازندگی و طرح هجرت 3 موفق عمل کنیم، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: در چند سال اخیر تلاش کرده‌ایم با امکانات استان حضور فعال‌تری در طرح‌های بسیج سازندگی داشته باشیم و آذربایجان‌شرقی از این نظر سه دوره متوالی جزو استان‌های برتر کشور است.

پورجمشیدیان، بسیج سازندگی را استمرار حرکت ریشه‌ای امام راحل در تاسیس جهاد سازندگی دانست و اظهار کرد: در طرح اردوهای هجرت بیشتر از اینکه به دنبال ساخت و ساز و کارهای عمرانی باشیم، در پی یک حرکت عظیم فرهنگی و تربیتی برای آشنایی بیشتر جوانان با مشکلات مردم در نقاط مختلف کشور به خصوص مناطق محروم هستیم.

وی گفت:در این زمینه می‌توان گفت اردوهای جهادی قبل از اینکه یک حرکت سازندگی و محرومیت‌زدایی باشد، یک حرکت فرهنگی است و اثرات فرهنگی آن بیش از سایر عوامل است.

پورجمشیدیان تصریح کرد: این جوانان که جذب سازندگی می‌شوند و به نقاط محروم می‌روند طبق فرمایشات حضرت آقا سفیران کار، تلاش و مجاهدت در راه خدا هستند.

وی ادامه داد: از طرفی در کنار این حرکت ارزشمند با دایر کردن کلاس‌های هنری، فرهنگی، آموزشی، قرآنی، مراسم و مسابقات ورزشی شور و حال را در بین قشر نوجوان و جوان روستایی به وجود می‌آوریم که باعث رشد فرهنگ در مناطق محروم می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا، پیوستگی و بالا بردن وحدت و انسجام همچنین ایجاد امید و نشاط در جامعه را از دستاوردهای این عرصه دانست و گفت: حضور جهادگران در یک روستای دورافتاده این امید را به آنها می‌دهد که در جامعه افرادی به فکر آنان هستند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه قشر عظیمی از جوانان که با محرومیت‌ها، درد و مشکلات جامعه آشنا می‌شوند، فردا مسئولان آینده نظام می‌شوند، افزود: جوانی که امروز فقر و محرومیت را درک کرده در آینده در رفع هر گونه مشکلی تلاش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بعد فرهنگی این حرکت‌ها بسیار مهم است، قشر عظیمی از دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان این نظام در کنار حرکت‌های سازندگی به خودسازی هم پرداخت می‌کنند و این حرکت‌ها باعث آبادانی روستاها، افزایش ایمان و معنویت روستاییان در کنار افزایش علاقه آنها به نظام و اسلام می‌شود.

پورجمشیدیان در ادامه اظهار امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های دولتی امید است عملکرد قابل قبولی را در خصوص بسیج سازندگی به حضرت آقا ارائه کنیم تا رضایت، خشنودی و تبسم امام‌خامنه‌ای را به دست آوریم.

در این نشست که استاندار و رئیس ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت آذربایجان‌شرقی هم حضور داشت، علی قائمی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان گزارشی از عملکرد این سازمان در سال 90 ارائه کرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول