اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خبر داد

ثبت‌نام 5 هزار دانش‌‌‌آموز در اردوهای جهاد سازندگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 5 هزار دانش‌آموز برای شرکت در اردوهای جهادسازندگی در این استان ثبت‌نام کرده‌‎‌اند.

ثبت‌نام 5 هزار دانش‌‌‌آموز در اردوهای جهاد سازندگی

حبیب نیکخو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تاکنون افزون بر 5 هزار دانش‌آموز برای شرکت در اردوهای جهادسازندگی در این استان ثبت‌نام کرده‌‎ که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 50 هزار نفر روز افزایش یابد.

وی افزود: در سال گذشته افزون بر 35 هزار نفر روز در طرح اردوهای بسیج سازندگی شرکت کردند.

نیکخو، زیباسازی و نشاط‌بخشی به فضاهای مدارس را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برشمرد و گفت: دانش‌آموزان پایه متوسط مدارس می‌توانند در طرح بسیج سازندگی شرکت کرده و در امر زیباسازی محیط مدرسه در سال‌جاری نیز با این اداره‌کل مشارکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در سال ‌جاری، گفت: نقاشی و تزئین دیوارهای مدارس به شعارهای زیبای انقلابی، خط‌کشی مدارس، مرمت و بازسازی مدارس فرسوده از جمله این اقدامات محسوب می‎شود.

وی از رشد 30 درصدی فعالیت‌های جهادسازندگی در سطح مدارس این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این افزایش نشان از مشارکت هرچه بیشتر دانش‌آموزان در طرح‌های بسیجی و سازندگی است.

نیکخو خاطرنشان کرد: به ‌همین منظور برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ شده است که علاوه بر کمک و همدلی دانش‌آموزان با همنوعان خود در مناطق محروم با اجرای برنامه‌های فوق برنامه، برنامه‌های مذهبی، طرح نشاط و بصیرت، اردوهای یک روزه، گفت‌وگو و نشست‌های سیاسی و دینی فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز طرح هجرت 2 همزمان با تعطیلات تابستانی، گفت: با وجود همزمانی ماه مبارک رمضان و فصل گرم تابستان طرح هجرت 3 دانش‌آموزی با هدف مشارکت در سازندگی در تیرماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید سعی ‌‎شود در مدت یک ماه به تمامی اهداف پیش بینی شده دست یابیم، گفت: وجود چنین طرح‌های بسیجی نه تنها روحیه همبستگی و کمک را در دانش آموزان تقویت می‌کند بلکه از نظر اعتقادی و ایمانی بنیان اعتقادی دانش‌آموزان را محکم خواهد کرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول