اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه ملایر:

خرمشهر نماد مقاومت بزرگ ملت ایران است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه ملایر خرمشهر را نماد مقاومت بزرگ ملت ایران خواند.

خرمشهر نماد مقاومت بزرگ ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مراد اسماعیلی بعد از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در ملایر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس چهار راهبرد اساسی را دنبال کرد که شامل توقف ماشین جنگی عراق، آزادسازی مناطق اشغالی، تنبیه و تعقیب دشمن متجاوز و حفظ جمهوری اسلامی ایران و پذیرش قطعنامه 598 بود.

وی گفت: برای راهبرد دوم که آزادسازی مناطق اشغال شده توسط دشمن بوده است، چهار عملیات برنامه‌ریزی شد که بزرگ‌ترین آن عملیات بیت‌المقدس بود و در این عملیات رزمندگان اسلام با تمام توان در برابر متجاوزان ایستادند و سرانجام بعد از مقاومت فراوان در برابر دشمن، خرمشهر از دست متجاوزان آزاد شد و 19 هزار نفر از نیروهای دشمن در این عملیات بزرگ اسیر شدند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر افزود: در این عملیات بزرگ ستون فقرات دشمن شکسته شد و تمام نقشه‌هایش نقش بر آب شد.

وی با اشاره به تعبیر زیبای امام(ره) تصریح کرد: بنا بر فرموده ایشان خرمشهر را خدا آزاد کرد چرا که خرمشهر تنها یک شهر برای مردمش نیست بلکه متعلق به تمام ملت است.

اسماعیلی بیان کرد: اگر در بین جنگ یک روز شاد و خوشحال‌کننده به چشم بخورد، آن روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر است.

وی خرمشهر را نماد مقاومت بزرگ ملت ایران خواند و گفت: روز فتح خرمشهر روز فتح خوبی‌ها و ارزش‌ها بود و وظیفه ما پاسداشت هرچه باشکوه‌تر این روز است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر در ادامه به برنامه‌های این روز در شهرستان ملایر اشاره و عنوان کرد: در روز سوم خرداد و همزمان با روز آزادسازی خرمشهر بیش از 60 برنامه در ملایر اجرا می‌شود.

وی غبارروبی از گلزار شهدای گمنام دانشگاه ملایر و دیدار از خانواده‌های معظم شهدای بیت‌المقدس در ملایر را از برنامه‌های این روز برشمرد و افزود: همزمان با شب سوم خرداد در همه مساجد و تکایا و پایگاه‌های مقاومت جشن بزرگ مقاومت و پیروزی در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

اسماعیلی از برگزاری همایش پیاده‌روی ایثارگران در این روز از مقابل سپاه ملایر تا بام ملایر خبر داد و گفت: حضور راویان دفاع مقدس در برنامه‌های مدارس و دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج و در سطح شهرستان از دیگر برنامه‌های سپاه ناحیه ملایر همزمان با این روز است.

وی بیان داشت: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح رده‌های بسیج و پایگاه‌ها از دیگر برنامه‌های این روز در ملایر است و در ادارات و نهادها نیز برنامه‌های دیگر اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول