اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مذاکرات آتی بغداد

کریمی: سوم خرداد امسال تجلی فتح دوباره خرمشهر در عرصه دیپلماتیک است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سوم خردادماه جاری، مانند سوم خرداد 61 و البته این‌بار در عرصه دیپلماتیک، موفقیتی عظیم کسب می‌کند.

کریمی: سوم خرداد امسال تجلی فتح دوباره خرمشهر در عرصه دیپلماتیک است

جواد کریمی‌قدوسی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: مذاکرات بغداد دارای یک پیشینه 17 ساله است و قطعاً این سابقه در مذاکرات روز سوم خردادماه جاری، اثرگذار خواهد بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: این پیشینه مذاکرات از دو امر حکایت می‌کند، از سویی اتحاد کشورهای غربی بر علیه منافع قانونی یک ملت صلح‌طلب و از سوی دیگر مقاومت ملتی که در برابر تهدیدات دائمی غربی‌ها و کشورهای استکباری ایستادگی کرده است.

وی تاکید کرد: براساس آیات و روایات قرآنی و هم‌چنین وعده‌های الهی، کسانی که مقاومت می‌کنند، در نهایت ثمره آن را نیز خواهند دید و ملت ایران نیز به‌ زودی میوه شیرین صبر و بردباری خود را می‌چیند.

کریمی گفت: از سوی دیگر، نوعی تحول مثبت نیز در ادبیات و گفتار کشورهای غربی را شاهد هستیم و می‌بینیم که آنها نیز کم‌کم بر این امر واقف شده‌اند که ایرانیان حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را دارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 1+5 باید از فرصت تاریخی مذاکرات بغداد برای اعتمادسازی استفاده کند، خاطرنشان کرد: در گام اول آنها باید تحریم‌ها و فشارها را علیه ایران از میان بردارند و از این طریق اعتماد ملت ایران را به ‌دست بیاورند.

وی افزود: آنها باید بپذیرند که پرونده هسته‌ای ایران باید مانند فعالیت‌های هسته‌ای سایر کشورها، از مجرای آژانس دنبال شود.

کریمی با اشاره به تقارن مذاکرات بغداد با فتح تاریخی خرمشهر در سوم خردادماه 1361، تاکید کرد: ملت بزرگ ایران، همانند فتح خرمشهر، روز سوم خردادماه جاری، و البته این‌بار در عرصه دیپلماتیک، موفقیتی چشم‌گیر را تجربه می‌کند.

وی یادآور شد: ثمره این مذاکرات تنها محدود به ایران نیست، بلکه بسیاری از کشورهای منطقه که در جریان بیداری اخیر اسلامی، بار دیگر به آغوش اسلام و مردم‌سالاری دینی بازگشته‌اند، چشم امیدشان به این مذاکرات است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول