اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه زینب (س) تبریز:

خرمشهر عصاره وحدت ملت ایران است

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه زینب (س) تبریز گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای حماسی ملت ایران است که با گذشت سه دهه همچنان به‌ عنوان نماد پایداری در دل تاریخ می‌درخشد.

خرمشهر عصاره وحدت ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق صبح امروز در مراسم تجلیل از زنان ایثارگر در تبریز با اشاره به جمله معروف حضرت امام خمینی (ره) در مورد حماسه سوم خرداد که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» اظهار کرد: این کلام برگرفته از روحیه شهادت‌طلبی، تواضع، فروتنی، ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام بود که نشان از خدایی بودن رزم و جهاد دلاورمردان و شیر‌زنان حاضر در عملیات آزاد‌سازی خرمشهر و خانواده‌های آنها دارد.

وی افزود: زمانی که نیروهای اسلام پس از 45 روز ایثار و مقاومت به دلیل عدم پشتیبانی، ناچار به ترک خرمشهر شدند، قلب تمام ملت ایران در این شهر جا ماند و این شهر مقاوم در طول 575 روز اشغال توسط متجاوزان بعثی، ایستادگی کرد تا یک بار دیگر قدوم رزمندگان اسلام را در خود ببیند و با آوای ملکوتی اذان از گلدسته‌های مسجد جامع‌اش، سجده شکر و پیروزی برجای آورد.

برگزیده جشنواره آیه‌های ایثار، خرمشهر را عصاره وحدت مردم ایران دانست و گفت: آزادی خرمشهر باعث شکوفایی غرور ملی و حس آزادگی ملت ایران شد و با آزادسازی این شهر، امنیت و استقلال خدشه‌دار شده کشورمان مجددا احیا و معادلات صحنه جنگ به نفع ایران عوض شد، به طوریکه حامیان منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای عراق از فردای آزادسازی خرمشهر، همواره نگران سقوط کشوری شدند که آن را برای حمله به ایران و براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ترغیب کرده بودند.

وی تاکید کرد: اگر امروز در صحنه‌های بین‌المللی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر و تاثیرگذار نام برده می‌شود، همه به برکت خون شهدا و فداکاری جانبازان عزیز و صبر و تلاش، مقاومت و ایثار ملت ایران خصوصا خانواده گرامی ایثارگران است که تحت فرمان مقام معظم رهبری در همه عرصه‌ها آماده انجام وظیفه و ادای تکلیف دینی و ملی خود هستند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول