اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان خبر داد

افتتاح موزه شهدای اصفهان هم‌زمان با سالروز آزادی خرمشهر

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان از افتتاح موزه شهدای اصفهان هم‌زمان با سالروز آزادی خرمشهر در سوم خرداد سال جاری خبر داد.

افتتاح موزه شهدای اصفهان هم‌زمان با سالروز آزادی خرمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمدمهدی اسماعیلی در نخستین جلسه شورای اداری استان اصفهان در سال جدید در خیمه حسینی گلستان شهدا با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات در استان هستیم، اظهار داشت: این انتخابات به حماسه بزرگی برای کشور و نیز شهرمان تبدیل شد به گونه‌ای که در برخی شهرهای کشور 20 درصد افزایش مشارکت را نسبت به دوره‌های قبل شاهد بودیم.

وی افزود: در اصفهان 15 درصد مشارکت بیش‌تر نسبت به دوره‌های قبلی بود و 61 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار تصریح کرد: ثمرات حضور حداکثری مردم را در مذاکرات 1+ 5 با عقب‌نشینی آمریکا و کشورهای غربی‌ از مواضع قبلی به خوبی شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه دور دوم انتخابات در اصفهان در شهرهای سمیرم، لنجان و اصفهان برگزار می‌شود، بیان داشت: 35 درصد از حجم کاری مرحله اول انتخابات در این مرحله تکرار می‌شود .

اسماعیلی ادامه داد: 652 شعبه اخذ رأی در شهرستان اصفهان، 118 شعبه در لنجان و 62 شعبه در سمیرم در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: در دوره نخست انتخابات با کم‌ترین تخلف رو به ‌رو بودیم و تمام 16 حوزه با احتساب اقلیت ارامنه جنوب کشور به تأیید شورای نگهبان رسید.

* استان اصفهان در مباحث فرهنگی پیشرفت خوبی داشته است

معاون سیاسی امنیتی استاندار در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه استان اصفهان در مباحث فرهنگی پیشرفت خوبی داشته است، بیان داشت: در جلسه شورای راهبردی درباره عفاف و حجاب و نیز اقدامات علمی - فرهنگی تصمیمات مؤثری گرفته شده است.

وی تأکید کرد: اعتقاد مدیریت استان بر این است که در کنار اقدامات فرهنگی در مواردی که خطای آگاهانه اتفاق افتاده است با نگاه حاکمیتی اقدام و جلوی بی‌انضباطی گرفته شود.

اسماعیلی با اشاره به رفع پاره‌ای اشکالات در مصوبات شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در ستاد صیانتی استان سال گذشته 16 جلسه برای ارزیابی عملکردهای دستگاه‌ها منطبق بر مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه رعایت دستورالعمل شورای انقلاب فرهنگی پیشتاز بوده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به برگزاری نخستین جلسه کارگروه فرهنگی استان به میزبانی سپاه صاحب‌الزمان(عج) در جنوب کشور گفت: در این فضای دلنشین مصوباتی مانند تقویت زیرساخت‌های استان اصفهان برای سفرهای راهیان‌نور تصویب شد.

وی ادامه داد: دو سال گذشته آمار افرادی که به سفرهای راهیان‌نور رفتند 13 هزار نفر بود و این در حالی است که این تعداد در پایان نوروز امسال به 100 هزار نفر افزایش یافت.

اسماعیلی با اشاره به ایجاد موزه شهدای اصفهان گفت: اصفهان با 23 هزار شهید نیازمند چنین مکانی بود و هم‌اکنون این موزه با بودجه‌های فرهنگی تدارک دیده شده، در سالروز آزادسازی خرمشهر آماده افتتاح است.

* ایجاد دهکده دفاع مقدس در اصفهان

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: به زودی دهکده دفاع مقدس در سپاهان شهر اصفهان در 50 هکتار به ظرفیت‌های فرهنگی استان اصفهان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی دولت در سال 82 مصوب شد، بیان داشت: نخستین مصوبه فرهنگی استان اصفهان بزرگداشت روز 25 آبان به عنوان روز حماسه و ایثار اصفهان و تشرف به حضور رهبر معظم انقلاب بود.

اسماعیلی افزود: برنامه‌های بزرگداشت این روز در سال گذشته با برنامه دیدار مراجع عظام و اعزام جانبازان به عتبات‌عالیات ادامه یافت و نیز برای گرامیداشت این روز سالن 6 هزار نفری مجموعه نقش‌جهان نیز به نام 25 آبان مزین شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری بودجه عمرانی استان اصفهان 230 میلیارد تومان بوده، تصریح کرد: این میزان تا انتهای سال به 520 میلیارد رسیده که نشان می‌دهد بودجه مصوبه ابتدای سال بیش از 100 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول