اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر _ 9

سعدون‌زاده: فتح خرمشهر با هیچ مقاومتی قابل قیاس نیست

خبرگزاری فارس: منتخب مردم آبادان در مجلس نهم گفت: مقاومت بی‌سابقه‌ای که در خرمشهر انجام شد، هرگز با دیگر مقاومت‌ها قابل مقایسه نیست.

سعدون‌زاده: فتح خرمشهر با هیچ مقاومتی قابل قیاس نیست

جواد سعدون‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: فتح خرمشهر سنبل وحدت و یکدلی نیروهای مسلح و مردم شهیدپرور ایران اسلامی است.

وی افزود: در سراسر دوران هشت سال دفاع مقدس از جمله حماسه خرمشهر، نقش محوری ولایت ‌فقیه و حضرت امام (ره) و تفکرات آن بزرگوار باعث فتوحات رزمندگان اسلام شده است و ما باید اطاعت و پیروی رزمندگان از امام راحل را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم چرا که اطاعت از ولی‌فقیه نظام ما را بیمه می‌کند.

منتخب مردم آبادان در مجلس نهم تصریح کرد: مقاومت مردم خرمشهر، حماسه‌ای از یاد نرفتنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند.

وی اضافه کرد: آن‌ها با سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی‌شان، با دست خالی چنان مقاومت کردند که در تاریخ بی‌نظیر ماند.

سعدون‌زاده با بیان اینکه مقاومت بی‌سابقه‌ای که در خرمشهر انجام شد، هرگز با دیگر مقاومت‌ها قابل مقایسه نیست، گفت: از این‌رو سوم خرداد و فتح این شهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه این امت است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره شهدای ملی خرمشهر در سوم خردادماه سال جاری خاطرنشان کرد: در برنامه‌هایی که برای گرامیداشت فتح خرمشهر به ‌ویژه کنگره ملی شهدا در نظر گرفته شده است باید تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادها نهایت بهره‌برداری از این فرصت را داشته و عزم خود را برای اجرای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها جزم کنند.

منتخب مردم آبادان در مجلس نهم در پایان گفت: توجه به اقشار مختلف مردم و مناطق مختلف از جمله شهرها، روستاها و بخش‌ها از موارد قابل تأکید در برگزاری آیین‌های سوم خرداد است.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول