اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فومن:

فومن مستعد پرورش ماهیان گرمابی است

خبرگزاری فارس: فرماندار فومن گفت: استخرهای ذخیره آب زراعی در مناطق بالا و پایین و کانال آب‌بر فومنات مستعد پرورش ماهیان گرمابی هستند.

فومن مستعد پرورش ماهیان گرمابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، محمد فلاح‌شجاعی ظهر امروز در جمع مدیران این شهرستان سطح زیرکشت فومن را 16 هزار و 370 هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: در این مقدار سطح، محصولات کشاورزی نظیر برنج کشت می‌شود.

وی، فومن را یکی از مناطق عمده کشت برنج استان نامید و تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، چای، پرورش کرم ابریشم و زنبور عسل در فومن تولید می‌شود.

این مسئول، وجود رودخانه‌ها و چشمه‌سارها در سطح شهرستان و زیست‌طبیعی ماهی قزل‌آلا در مناطق کوهستانی و تمام رودخانه‌های جاری فومن را بستر مناسبی برای رشد و پرورش انواع ماهیان دانست.

وی افزود: وجود استخرهای ذخیره آب زراعی در مناطق بالا و پایین کانال آب‌بر، فومنات را مستعد پرورش ماهیان گرمابی کرده است همچنین این شهرستان در بخش دامداری و پرورش طیور و دام نیز فعال است.

فلاح‌شجاعی درباره مصوبات سفرهای هیئت دولت در فومن ابراز کرد: در دور دوم سفر هیئت دولت تکمیل تقاطع و چهارخطه کردن محور سراوان‌-‌فومن‌-پونل و اختصاص اعتبار برای چهار خطه کردن محور فومن به رشت تصویب شده بود.

وی، با بیان اینکه در بخش کشاورزی مصوبات خوبی در هیئت دولت به تصویب رسیده بود، تصریح کرد: تامین اعتبار برای شناسایی و معرفی ارقام برنج مقاوم در مقابل تنش‌های محیطی غیر زنده، مطالعه احداث زهکش‌های جامع در سطح شالیزارها به منظور بهره‌برداری بهینه از اراضی شالیزاری و توسعه کشت دوم به تصویب رسیده بود.

فرماندار فومن فعالیت در بخش صنعت، معدن و تجارت این شهرستان را خوب توصیف کرد و گفت: تلاش‌های خوبی در این راستا صورت گرفته و زمین و فضای مناسب برای احداث شهرک صنعتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه فومن دارای شهرک صنعتی و مراکز داد و ستد است، خاطرنشان کرد: جاذبه‌های زیبا، آب و هوای مناسب و جنگل‌ها و کوه‌ها، فومن را به یکی از قطب‌های گردشگری گیلان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ع20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول