اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی بازارچه ماهی‌فروشی

ماهی‌فروشان یاسوجی ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار بویراحمد با اشاره به پاره‌ای از مشکلات بهداشتی کنونی در زمینه مرغ و ماهی در این شهرستان گفت: به زودی ماهی‌فروشان یاسوجی با راه‌اندازی بازارچه ماهی‌فروشی ساماندهی می‌شوند.

ماهی‌فروشان یاسوجی ساماندهی می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمید دانش‌آموز صبح امروز در نشست کمیته بهداشت و سلامت شهرستان بویراحمد اظهار کرد: تأمین سلامت به مفهوم تأمین رفاه کامل جسمی و روانی و اجتماعی است.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان بویراحمد ابراز داشت: مقوله سلامت نیز به سه محور جسم و روح و روان برمی‌گردد.

این مسئول افزود: هرگونه نقص یا آسیبی که به هر یک از این محورهای سه‌گانه وارد شود تعادل فرد و در نهایت جامعه را بر هم زده و سلامت اجتماع را به خطر می‌اندازد.

معاون فرماندار شهرستان بویراحمد عمده‌ترین شاهراه تأمین و تضمین توسعه پایدار در جوامع بشری را برقراری کیفی سلامت افراد جامعه دانست و افزود: رسالت و وظیفه اصلی بهداشت عمومی، استقرار تندرستی جامع و فراگیر و با کیفیت همه افراد جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بهداشتی در برخی از صنوف از جمله مرغ و ماهی فروشی در این شهرستان ابراز داشت: ضروری است ادارات مرتبط با این موضوع اقدامات لازم را برای ساماندهی این صنوف انجام دهند.

دانش‌آموز از اجرای طرح ساماندهی ماهی‌فروشان خبر داد و حریم اجرایی این طرح را از انتهای شهر مادوان تا انتهای سرآبتاوه عنوان کرد.

وی گفت: ضروری است قبل از اجرای این طرح با حضور ادارات مرکز بهداشت، شهرداری و دامپزشکی جلسه توجیهی با همه ماهی‌فروشان سطح شهر و حومه برگزار شده و رضایت آنها برای راه‌اندازی بازارچه ماهی‌فروشان و انتقال آنها به این بازارچه فراهم شود.

در این نشست مصوب شد که شبکه دامپزشکی شهرستان بویراحمد استانداردها و دستورالعمل‌های لازم برای راه‌اندازی بازارچه ماهی‌فروشان را تهیه و به اتحادیه تعاون روستایی اعلام کند.

همچنین امور صنفی رایزنی‌های لازم را با اماکن عمومی نیروی انتظامی در خصوص مزاحمت ترافیکی و محیطی انجام داده و مکان‌های پیشنهادی را بررسی و اعلام نتیجه کنند.

در این نشست مقرر شد مجمع امور صنفی همه ماهی‌فروشان را ملزم به انعقاد قرارداد با اتحادیه تعاون روستایی و اخذ مجوز کسب کند.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول