اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی زرند خبر داد

رهاسازی 15هزار قطعه بچه‌ماهی در استخرهای زرند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: 15 هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی در استخرهای آب کشاورزی شهرستان زرند رهاسازی شد.

رهاسازی 15هزار قطعه بچه‌ماهی در استخرهای زرند

سید علی امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند با اشاره به رهاسازی 15 هزار قطعه بچه‌ماهی گرمابی در استخرهای آب کشاورزی شهرستان زرند اظهار داشت: با رهاسازی‌ این تعداد بچه‌ماهی پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره یک ساله حدود 30 تن ماهی در این شهرستان تولید شود.

وی اشتغالزایی صنعت پرورش ماهی در این مناطق را بیش از چهار نفر به طور مستقیم اعلام کرد و گفت: هنگام صید و برداشت ماهی و عرضه آن به بازار مصرف، افراد دیگری نیز به طور غیر مستقیم به کار مشغول می‌شوند.

امیری با توجه به ‌محدودیت منابع آبی کشاورزی در این بخش گفت: با برنامه‌ریزی در راستای توسعه ‌آبزی‌پروری و استفاده از این منابع می‌توان ماهی قزل‌آلا تولید کرد.

وی ابراز داشت: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های آبی شهرستان و توسعه آبزی‌پروری تعداد 15 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی توسط مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در سدهای خاکی دو منظوره آب کشاورزی روستاهای ده‌عباس و ده‌شعیب با هدف استفاده بهینه از منابع آب کشاورزی این شهرستان، اشتغالزایی، افزایش تولید محصولات آبزی و مصرف سرانه ماهی رهاسازی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند خاطر نشان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کار و تولید ملی نامگذاری شده است، امیدواریم با تلاش بیشتر کارشناسان جهاد کشاورزی در راستای آموزش بهره‌برداران در این زمینه بتوانیم بر تولیدات آبزیان در این شهرستان بیفزاییم.

امیری گفت: واحد شیلات مدیریت جهاد کشاورزی زرند این تعداد بچه‌ماهی را در استخرهای ذخیره آب کشاورزی به صورت رایگان در اختیار کشاورزان آموزش دیده این منطقه قرار داده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول