اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی فهرج خبر داد

پرورش ماهی گرمابی در 3 استخر کشاورزی فهرج

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: برای نخستین بار پرورش ماهی گرمابی در 3 استخر کشاورزی در این شهرستان در حال انجام است.

پرورش ماهی گرمابی در 3 استخر کشاورزی فهرج

مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: برای نخستین بار پرورش ماهی گرمابی در سه استخر کشاورزی در شهرستان فهرج در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: پرورش ماهی گرمابی در این استخرها که در مجموع ظرفیت تولید 6 هزار قطعه ماهی را دارند، برای نخستین بار در حال انجام است و آب مصرفی این استخرها از چاه کشاورزی تأمین می‌شود. 

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج با اشاره به اقدامات نظارتی شبکه دامپزشکی برای پرورش ماهی گرمابی گفت: در بازدیدهای صورت گرفته ضمن نظارت بر شرایط بهداشتی موجود در این مرکز، راهنمایی‌های لازم در مورد پرورش و نحوه نگهداری و همچنین تلاش‌های کاربردی در شرایط بروز بیماری به پرورش دهنده ارائه می‌شود.

بمان‌دشتی با توصیه به پرورش دهند‌گان ماهی گرمابی در این شهرستان عنوان کرد: قبل از آوردن ماهی جدید باید استخر تخلیه و پاکسازی شده و با آهک و کلر ضدعفونی شود.

وی افزود: باید خاک سیاه و لجن کف استخر برداشته شده، بستر خاک استخر خشک و شخم زده شود و دیواره‌ها ترمیم شده و ضمن آهک‌پاشی مجدد، آبگیری اولیه صورت گیرد و سپس کود پایه ریخته شده و آبگیری نهایی انجام شود.

بمان‌دشتی با اشاره به مزایای پرورش ماهی گفت: پرورش ماهی گرمابی ساده و اقتصادی است، زیرا راندمان تبدیل گوشت به غذا بالایی دارد و روشی برای استفاده از منابع آبی بلااستفاده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج اذعان داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج بر تمام اماکن دامی موجود در شهرستان نظارت دارد.

به گزارش فارس، شغل بیشتر مردم شهرستان فهرج دامداری است و در این شهرستان سه مرکز پرورش ماهی، هفت گاوداری شیری و 15 گاوداری پرواری وجود دارد، علاوه بر آن به صورت سنتی نیز بیش از 2 هزار و 500 اماکن دامی موجود است و بیش از 12 هزار رأس دام سنگین و 150 هزار رأس دام سبک نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول