اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل محدودیت منابع آبی

امکان پرورش ماهی در حوزه دریاچه ارومیه وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرشیلات جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل محدودیت منابع آبی در حوزه دریاچه ارومیه امکان پرورش ماهی در آن وجود ندارد.

امکان پرورش ماهی در حوزه دریاچه ارومیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد صمدزاده پیش از ظهر امروز در جلسه توسعه کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به دلیل محدودیت آبی در حوزه دریاچه ارومیه امکان پرورش ماهی در آن وجود ندارد، گفت: به غیر از این حوزه، شیلات می‌تواند در حاشیه رودخانه‌هایی همچون ارس با حفر چاه اقدام به پرورش ماهی کند.

وی با بیان اینکه 30 میلیون مترمکعب از کل رودخانه‌های استان برای پرورش ماهی مجوز احداث چاه صادر شده است، افزود: بدین منظور در حوزه رودخانه قرانقو (قرانقوچای)، آیدوغموش، ارس و قزل‌اوزن انجام این مهم عملیاتی شده است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان ضمن تشکر از همراهی سازمان آب منطقه‌ای برای صدور مجوز 300 حلقه چاه برای پرورش ماهی در حاشیه رود ارس افزود: از این سازمان می‌خواهیم نسبت به اطاله پروسه مراحل صدور پروانه اقدامات لازم را به انجام رساند.

لزوم انسداد چاه‌های غیرمجاز و شناسایی چاه‌های فاقد پروانه در استان

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم انسداد چاه‌های غیرمجاز و شناسایی چاه‌های فاقد پروانه در استان تاکید کرد.

مسعود محمدیان با بیان اینکه با تجمیع چاه‌های منطقه، اراضی نیز تجمیع می‌شود، اظهار کرد: در این صورت می‌توان به آبیاری تحت فشار در پایاب چاه‌های تجمیع شده اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته کارگروه توسعه کشاورزی، 210 میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی می‌شود، افزود: از این طریق امکان توسعه 30 هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی مقدور است.

محمدیان با تاکید بر انسداد چاه‌های غیرمجاز و شناسایی چاه‌های فاقد پروانه، اصلاح پروانه‌های بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی، جلوگیری از برداشت اضافه با نصب کنتورهای هوشمند است، گفت: بیش از 80 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که باید با تغییر روش‌های آبیاری، علاوه بر بهره‌برداری از منابع آبی، سطح اراضی زیر کشت افزایش یابد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول