اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سموم کشاورزی حادثه آفرید

ماهی‌های دریاچه گیلارلو تلف شدند

خبرگزاری فارس: به دنبال ورود سموم شیمیایی به درون دریاچه گیلارلو در گرمی ماهیان این دریاچه تلف شدند.

ماهی‌های دریاچه گیلارلو تلف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول مرکز تحقیقات زیست محیطی شهرستان گرمی صبح امروز با تائید این خبر در جمع خبرنگاران در گرمی اظهار داشت: هرچند علت دقیق تلف شدم ماهیان دریاچه گیلارلو در دست بررسی است اما به احتمال قوی ورود سموم کشاورزی سبب تلف شدن ماهی‌های این دریاچه شده است.

رامین جمشیدی با بیان اینکه متولیان این دریاچه مقصر اصلی در این زمینه هستند خاطرنشان کرد: به علت واگذاری دریاچه گیلارلوی گرمی به بخش خصوصی، مرکز محیط زیست این شهرستان در نحوه نگهداری آن دخالتی ندارد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دریاچه گیلارلو از مناطق تفریحی و توریستی شهرستان گرمی است که از ظرفیت بکر تولید ماهیان سردسیری برخوردار است.

این مسئول با اظهار تاسف از اینکه  در اثر غفلت ده‌ها قطعه ماهی در دریاچه گیلارلو تلف شد گفت: هنوز علت تلف شدن ماهی‌های دریاچه گیلارلو معلوم نیست اما احتمال می‌رود علت آن ورود سموم کشاورزی از طریق کانال آب به دریاچه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گرمی هم با اعلام اینکه مرگ ماهی‌های گیلارلو از یک هفته پیش آغاز شده اظهار داشت: با توجه به غیرآشامیدنی بودن آب این دریاچه و غیرانسانی بودن موضوع آن، بررسی این مشکل مستقیما در حوزه بهداشت محیط نمی‌باشد.

بهزاد محمدزاده افزود: بهداشت محیط گرمی این مشکل را طی نامه‌ای به شبکه دامپزشکی این شهرستان گزارش کرده است.

وی یادآور شد؛ علاوه بر آن کارکنان شبکه دامپزشکی گرمی هم با انجام دو بار نمونه‌برداری از ماهیان تلف شده دریاچه نتیجه آن را به مرکز استان به منظور انجام آزمایشات لازم برای تشخیص علت مرگ ماهی‌ها ارسال کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دریاچه گیلارلوی گرمی 8 میلیون مترمکعب گنجایش دارد که در سال 1388 بیش از 100 هزار قطعه ماهی سردابی در این دریاچه رهاسازی شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول