اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مریوان خبر داد

رهاسازی 79 هزار بچه ماهی در زریوار مریوان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی مریوان از رهاسازی 79 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه زریوار خبر داد.

رهاسازی 79 هزار بچه ماهی در زریوار مریوان

سید عزیز هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این میزان بچه ماهی به منظور حفظ ذخایر آبزیان، توسعه ماهیان گرمابی در دریاچه، تامین ماهی بازار شهرستان مریوان و افزایش توان صادرات آبزیان به کشور عراق و استان‌های دیگر و اشتغالزایی در منطقه در این دریاچه رهاسازی شده‌اند.

وی افزود: این بچه ماهی‌ها گرمابی هستند و از مرکز تکثیر و پرورش ماهی (مزرعه سیلورکارپ) شهرستان رشت تهیه و در دریاچه زریوار رهاسازی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان خاطرنشان کرد: این بچه ماهی‌های رهاسازی شده شامل 31 هزار قطعه بچه ماهی فیتوفاگ، 32 هزار بچه ماهی آمور، 8 هزار بچه ماهی کپور و 8 هزار بچه ماهی بیگ‌هد است.

به گفته هاشمی، افزایش شفافیت منبع آبی با تولید گوشت سفید آبزیان، افزایش قابل ملاحظه میزان مصرف سرانه ماهی در سطح استان و ایجاد زمینه اشتغال مناسب و مستمر برای افراد بومی منطقه از مهم‌ترین فواید رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی است.

وی در پایان با اشاره به این که تولید ماهی در دریاچه‌های پشت سدها یکی از اقتصادی‌ترین شیوه‌های تولید آبزیان است، خاطرنشان کرد: رهاسازی ماهی موجب تصفیه بیولوژیکی آب از شناوران گیاهی و جانوری می‌شود.

در آبان ماه سال 1390 نیز 250 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در دریاچه زریوار رهاسازی شده است.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول