اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از یک هفته

دلایل قطعی مرگ ماهیان دریاچه گیلارلو مشخص می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فنی دامپزشکی استان اردبیل گفت: پس از سپری شدن یک هفته تحقیق و بررسی و نمونه‌برداری‌های آزمایشگاهی علت مرگ ماهیان دریاچه گیلارلوی گرمی مشخص می‌شود.

دلایل قطعی مرگ ماهیان دریاچه گیلارلو مشخص می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهلول تکلوی عصر امروز در جریان بازدید از دریاچه گیلارلوی گرمی اظهار داشت: هر چند شایعات و تحلیل‌های مختلف در این زمینه وجود دارد اما با نمونه‌برداری از آب دریاچه و ماهیان تلف شده و ارسال آن به آزمایشگاه مرکزی کشور سعی داریم هفته آینده نتیجه مشخص شده را اطلاع‌رسانی کنیم.

وی با تأیید تلف شدن هزاران قطعه ماهی در دریاچه گیلارلوی گرمی تصریح کرد: با این وجود به محض دریافت اولین گزارش به اتفاق مسئولان و کارشناسان در منطقه حاضر شده و اطلاعات را جمع‌آوری کردیم و موارد مشکوک را نیز انعکاس دادیم که امیدواریم مسئولان آزمایشگاه مرکزی پاسخ قطعی در این زمینه را ارایه کنند.

تکلوی به غیرکارشناسی بودن رهاسازی ماهی به دریاچه گیلارلو اشاره کرد و ادامه داد: این دریاچه از شرایط مناسب برای پرورش ماهی برخوردار نیست و به رغم تذکرات و توصیه‌های مورد نظر بدون توجه به فصول و شرایط پرورش ماهی، متولیان این دریاچه اقدام به رهاسازی ماهی در این منطقه کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ماهی بدون کوددهی و آماده‌سازی دریاچه از جمله لایروبی اقدام به پرورش ماهی کردند در حالی که این مسئله خارج از استاندارد آبزی‌پروری بوده است.

وی به نامناسب بودن شرایط جوی در این منطقه و سرمای بیش از حد بیان کرد: طبق دستورالعمل آبزی‌پروری در این منطقه باید سال گذشته قطع می‌شد اما تولیدکنندگان به خیال تکثیر ماهی در اثر زاد و ولد به برداشت آن اقدام نکرده و متوجه تلف شدن ماهیان خود شدند.

به گزارش فارس، معاون فنی دامپزشکی استان اردبیل گفت: با گذشت دو هفته هنوز ماهیان آلوده در دریاچه موجود است و انتظار می‌رود متولیان این امر نسبت به جمع‌آوری آثار به جا مانده از مرگ این ماهیان اقدام کنند.

تلف شدن صدها هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه گیلارلوی گرمی که روزهای گذشته خبرساز شد، مسئولان مختلفی را به واکنش واداشته و شایعاتی مبنی بر ورود سموم شیمیایی به این منطقه شنیده می‌شود اما تاکنون کارشناسان جهادکشاورزی، شیلات و بهداشت این موضوع را تأیید نکرده و پاسخگو نیستند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول