اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خبر داد

پرداخت وام از خط اعتباری مشاغل خانگی به هنرمندان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: هنرمندان می‌توانند برای دریافت وام از محل خط اعتباری مشاغل خانگی اقدام کنند.

پرداخت وام از خط اعتباری مشاغل خانگی به هنرمندان

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه در سال گذشته هنرمندان زیادی برای دریافت وام اقدام کرده‌اند، گفت: سایر هنرمندان نیز می‌توانند برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه به مسئول حوزه کارآفرینی اداره ارشاد مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون در مجموع 289 نفر از صندوق اعتباری هنرمندان وام گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: صندوق اعتباری مذکور برای ارائه خدمات به قشر هنرمند و زیرپوشش قراردادن این طبقه از جامعه همگام با سایر استان‌ها در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده که نتایج مطلوبی هم داشته است.

این مسئول به راه‌اندازی انجمن‌های هنری مختلف جهت جذب علاقه‌مندان و افراد مستعد اشاره کرد و گفت: تاکنون در مناطق مختلف استان 9 انجمن نمایشی، 11 انجمن خوشنویسی و یک انجمن هنرهای تجسمی برای آموزش هنرمندان راه‌اندازی شده است تا افراد خلاق و مبتکر در حوزه‌های هنری بیش از پیش شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 500 هزار نفر در برنامه‌های هنری مختلف شرکت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: سال گذشته 20 کنسرت و 50 جنگ شادی در سراسر استان با همت هنرمندان خوش‌ذوق برپا شد که خوشبختانه با استقبال کم‌نظیر جوانان و خانواده‌ها مواجه شد.

کریمی به وجود ظرفیت‌های هنری فراوان در این استان اشاره کرد و گفت: قدمت تاریخی و فرهنگ غنی استان منجر شده است که در آذربایجان‌غربی رشته‌های هنری زیادی رشد کرده و هنرمندان زیادی در حوزه‌های مختلف اعم از طراحی، نگارگری، خوشنویسی و ... به منصه ظهور برسند.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی ارومیه در پرورش نیروی انسانی فعال در رشته‌های مختلف در تلاش است، اظهار داشت: هم‌اکنون 766 نفر دانشجو در رشته‌های فیلم‌سازی، عکاسی، روابط عمومی، مدیریت امور فرهنگی، امور تعاون و خدمات جهانگردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در حال تحصیل هستند تا در آینده در امور هنری یا حوزه‌های مرتبط با هنر به ایفای نقش بپردازند.

اتنهای پیام/ل10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول