اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی خبر داد

حمایت از قالیبافان با ارائه وام مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی گفت: وام مشاغل خانگی یکی از طرح‌های موفق برای پشتیبانی از بافندگان فرش قلمداد می‌شود.

حمایت از قالیبافان با ارائه وام مشاغل خانگی

مرضیه بنفشه افشار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پرداخت‌ وام‌هایی در قالب طرح مشاغل خانگی کمک بسیار زیادی به فعالان این عرصه محسوب می‌شود به طوری که بسیاری از مشکلات فعالان این صنعت در موضوع تامین نقدینگی رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: پرداخت وام مشاغل خانگی منجر به این می‌شود که هیچ بافنده‌ای برای تهیه مواد اولیه مجبور به قرض‌کردن و خرید نسیه نباشد بلکه هر فرش را که با زحمت فراوان می‌بافد به طور کامل به خودش تعلق داشته باشد و به راحتی جنس خود را به فروش برساند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فرش‌بافی که سرمایه کافی در اختیار نداشته باشد برای تامین مواد اولیه و فراهم‌کردن امکانات لازم مجبور به نسیه‌کردن می‌شود پس این چالش اساسی مانع از این می‌شود که فرد به سود واقعی دست پیدا کند زیرا باید درصدی از مبلغ دستمزد خود را به شخص واسطه بپردازد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانکی به فعالان این عرصه بیش از پیش موجب رونق گرفتن فعالیت آنها می‌شود.

بنفشه‌‌افشار یکی از وظایف اتحادیه قالیبافان بر مبنای اساس‌نامه را تامین مواد اولیه موردنیاز بافندگان و عرضه محصولات آنها به بالاترین نرخ ممکن دانست و گفت: سازمان بازرگانی و اتحادیه قالیبافان استان برای سوددهی بالای محصولات فعالان این صنعت، نهایت تلاش خود را می‌کنند به طوری که این موضوع از طریق یافتن بازار فروش مناسب امکان‌پذیر می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دوران حکومت صفویه اوج فرش ایران بود، اظهار داشت: علاقه ملت ایران از جمله آذربایجان‌غربی به هنر به‌ویژه فرش در تاریخ ریشه دارد به طوری که شاهان صفوی علاقه ویژه‌ای به انواع هنر داشتند حتی در کاخ‌های خود کارگاه‌های تولید فرش راه‌اندازی کرده‌ بودند بر این اساس باید برای صیانت از این هنر بومی بیش از پیش تلاش شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول